۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۵۱۹۳۳۸

نشست بررسی راهکارهای حمایت از فلسطین در قاهره

وزیران امور خارجه مصر، اردن و فلسطین با هدف بررسی راهکارهای حمایت از فلسطین و ایجاد دیدگاه های مشترک در این خصوص گفت وگو کردند.
پرچم فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، وزیران امور خارجه مصر، اردن و فلسطین روز گذشته با هدف بررسی راهکارهای حمایت از فلسطین و ایجاد دیدگاه های مشترک در این خصوص در قاهره گرد هم آمدند.

ایمن صفدی وزیر امورخارجه اردن و ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته وارد قاهره شدند تا با سامح شکری همتای مصری خود در مورد راهکارهای حمایت از مردم فلسطین دیدار و گفتوگو کنند.

این نشست سه طرفه در راستای بررسی تحولات مسأله فلسطین و راهکارهای حمایت از روند سازش و با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام در دیدگاه سه کشور در این باره برگزار می شود.

طبق این گزارش، این دومین نشست وزیران امور خارجه این کشورها درباره مسئله فلسطین است. نخستین نشست سه جانبه در 14 می (اردیبهشت/خرداد) گذشته در امان پایتخت اردن برگزار شد.

هدف اصلی از برگزاری این نشست، رایزنی سه کشور درباره مسأله فلسطین و ایجاد دیدگاهی مشترک میان طرف ها قبل از برگزاری نشست های مجمع عمومی سازمان درباره فلسطین است که باید در سطوح عالی مقامات برگزار شود.

براساس این گزارش، مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی در آوریل (فروردین/اردیبهشت) 2014 به علت مخالفت رژیم اشغالگر با توقف شهرک سازی و راه حل تشکیل دو کشور و آزادی اسیران فلسطینی متوقف شد./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات