۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۵۱۹۳۳۲

چند خبر کوتاه از بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا

تصویب طرح پژوهشی «درآمدی بر شناخت الگوی مطلوب ارتباطات انسانی در سیره رضوی» و تقدیر از دست اندارکاران پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) از جمله مهمترین اخبار کوتاه این هفته بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تجلیل از اعضای ستاد اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) با حضور اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) و محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در سالن جلسات این بنیاد برگزار شد.

برنامه‌های بنیاد امام رضا(ع) به تمام طول سال بسط داده می‌شود

اکبر شیخ در این مراسم ضمن قدردانی از همه دستگاه‌ها در برگزاری بسیار باشکوه برنامه‌های جشن‌های دهه کرامت بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)؛ بیان کرد: تمام توفیقات حاصل‌شده در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) لطف پروردگار، عنایت ویژه حضرت ثامن‌الحجج (ع)، توجه و نظارت شهدا و کار جمعی بوده است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: امسال به دلیل برگزاری همایش بین‌المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی و برگزاری نخستین مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در مشهد و اختتامیه جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) حجم فعالیت آن نسبت به سال‌های قبل بسیار بیشتر بود، اما با وجود این حجم کار، و همراه شدن مناسبات سیاسی کشور از جمله انتخابات، مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری با این جشنواره، این برنامه‌ها با شکوه فراوان برگزار شد.

وی افزود: حضور بزرگان، نمایندگان مجلس، اعضای خبرگان رهبری، علمای سنت و مردم در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، نشان داد که حضرت ثامن‌الحجج متعلق به جهان است و این آغازی برای مردمی کردن جشنواره  بود و در واقع مهم‌ترین شاخصه پانزدهمین جشنواره امام رضا (ع)، شروع مردمی شدن این جشنواره بوده است.

شیخ با بیان اینکه بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در نظر دارد،  برنامه‌های خود را از دهه کرامت به تمام طول سال بسط دهد؛ افزود: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در ایام صفر، دهه فجر، ایام نوروز و ... با تمام امکانات برای ترویج سبک و فرهنگ رضوی فعالیت خواهد داشت.

وی در ادامه بیان کرد: حضور خانواده شهدا در اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) موجب حرکتی جدید شد و خوشبختانه بعد از جشنواره امام رضا (ع) شاهد حضور خانواده شهدا در بسیاری از محافل هستیم.

دست اندارکاران پانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) تقدیر شدند

مراسم تجلیل از اعضای ستاد اجرایی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) صبح امروز در سالن جلسات بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اکبر شیخ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد از دست‌اندرکاران پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) از جمله محمدحسن واحدی معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سید حامد ملکوتی تبار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی، سید حمید موسوی مدیر هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

طرح پژوهشی «درآمدی بر شناخت الگوی مطلوب ارتباطات انسانی در سیره رضوی» تصویب شد

اعضای شورای پژوهشی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ظهر پنجشنبه در دوازدهمین نشست تخصصی خود، اجرای طرح پژوهشی «درآمدی بر شناخت الگوی مطلوب ارتباطات انسانی در سیره رضوی» را تصویب کردند.

اکبر شیخ، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در این نشست به ارزیابی پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پرداخت و اظهار کرد: با عنایت این امام همام خوشبختانه این دوره از جشنواره با موفقیت به کار خود پایان داد.

وی افزود: البته این موفقیت ثمره تلاش تمامی افراد در 31 استان کشور و 77 نقطه جهان بود که بانشاط و پویایی برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام و اجرایی کردند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: با توجه به اینکه مراسم‌های مهمی ازجمله انتخابات، تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری در مدت‌زمان برگزاری این جشنواره انجام شد، خوشبختانه آسیبی به روند و کیفیت برگزاری جشنواره وارد نشد.

وی حضور و سخنرانی تفصیلی آیت‌الله علم الهدی، امام‌جمعه مشهد مقدس و نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در همایش جهانی بانوان مروج رضوی را یکی از دستاوردها و برکات این دوره از جشنواره دانست و افزود: از دیگر دستاوردهای این جشنواره و شاخصه‌ها متمایز آن با دوره‌های قبل همچنین می‌توان به حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم، علمای اهل سنت و مسیحی و سخنرانی و حضور تولیت آستان قدس رضوی اشاره کرد.

شیخ با اشاره به انجام مصاحبه‌های تفصیلی با مهمانان خارجی و داخلی در مدت‌زمان جشنواره ابراز کرد: یکی از علمای اهل سنت در مصاحبه خود عنوان کرده بود که «خداوند را شاکرم به این دلیل که شما پذیرفتید ما نیز امام رضا(ع) را دوست داریم». این حرف نشان می‌دهد که ما توانستیم به یکی از اهداف مهم جشنواره که ایجاد دوستی و وحدت اسلامی بوده، برسیم.

وی به مؤلفه جوان‌گرایی در برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: در این دوره 90 درصد فعالیت‌ها و برنامه‌ها توسط نیروهای جوان انجام شد که این موضوع مورد تحسین و تقدیر تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز قرار گرفت.

 مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ادامه داد: بنده اعتقاد دارم اگر می‌خواهیم کار جهادی انجام دهیم باید تمامی مؤلفه‌های آن را موردتوجه قرار دهیم لذا با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص به‌کارگیری نیروهای جوان در امور اجرایی؛ این اقدام صورت گرفت.

وی با تأکید بر وجود گفتمان ایثار و شهادت در برنامه‌های بنیاد امام رضا(ع) گفت: یکی از افتخارات ما این است که روح فرهنگ شهادت در تمامی برنامه‌های این نهاد جاری است./۸۶۴/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات