۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۱۹۳۳۰
استاد حوزه علمیه قم:

نبرد ما در سوريه تقابل با ادامه خط انحرافي صدر اسلام است

استاد حوزه علميه قم با اشاره به اينكه نبرد ما امروز در سوريه با همان خط انحرافي است كه از زمان پيامبر شروع شد، گفت: خط انحرافي‌كه هزار و ۴۰۰ سال قبل در زمان پيامبر اكرم(ص) گذاشته شد و هنوز ادامه دارد سبب شده تا امروز ما با همين خط انحراف در سوریه مبارزه كنيم.
حجت الاسلام اسماعيل كاظمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام اسماعيل كاظمي، استاد حوزه علمیه در سلسله نشست هاي بصيرتي شنبه شب ها كه در مسجد سلمان فارسي كاشان برگزار مي شود، با اشاره به سير خط انحرافي از صدر اسلام تاكنون، گفت: پيامبر اكرم مي فرمايد من قرآن و عترت اهل بيت را براي شما مي گذارم و اگر مردم از اين دو تبعيت می کردند كار براي امام حسين(ع) و امام رضا(ع) سخت نمي شد.

وي افزود: بعد از پيامبر عده اي زمامدار شدند كه به قرآن و عترت اضافاتي را افزودند كه منجر به انشقاق بين دنياي اسلام شد، بنابراين براي اينكه عترت پيامبر را تخريب كنند در يك پروسه زماني تلاش كردند اهل بيت را از يك تعداد محدود، افزايش دهند.

استاد حوزه علميه، با اشاره به اينكه پيامبر در بين امت خود تنها پنج نفر را به عنوان اهل بيت معرفي كرد، يادآور شد: در يك پروسه زماني براي از بين بردن قداست اهل بيت، پنج نفر اهل بيت(ع) را كه پيامبر معرفي كرده بود به پنج هزار نفر افزايش دادند ونتيجه اين شد كه در زمان امام رضا(ع) وقتي مأمون در كنار قبر پيامبر قرار گرفت به جاي اينكه بگويد السلام عليك يااين رسول الله به پسر عموي خود سلام داد تا با زبان بي زباني به مردم بگويد ما همه با هم فاميل و از اهل بيت پيامبر هستيم.

حجت الاسلام كاظمي، با اشاره به اينكه نبرد ما امروز  در سوريه نبرد با همان خط انحرافي است كه از زمان پيامبر شروع شد، گفت: خط انحرافي‌كه يكهزار و 400 سال قبل در زمان پيامبر اكرم(ص) گذاشته شد و هنوز هم  ادامه دارد سبب شده است تا امروز ما با همين خط انحراف در سوریه مبارزه كنيم.

وي ادامه داد: اين خط انحرافی در هزار و 400 سال قبل براي قداست زدايي از پيامبر و اهل بيت(ع) بود كه با دادن كد غلط از عباس عموي پيامبر خواستند تا دعا كند باران ببارد.

استاد حوزه علميه قم با اشاره به چگونگي كدهاي غلط در يكهزار و 400 سال قبل گفت: امروز نيز رهبر معظم انقلاب در فرمايشات خود به كدهاي غلط اشاره كرده كه جاي قاتل و جلاد را با هم عوض مي كنند.

وي افزود: كسي كه حكم الهي را اجرا مي كند با يك برچسب او را جلاد معرفي مي‌كنند و كسي كه به مملكت خيانت مي كند را خادم  ملت معرفي كنند، از اين رو كسي كه فتنه كرده آن هم فتنه عليه اصل نظام و شعار داده «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است»؛ اما نظام اسلامي به سيره اهل بيت(ع) با او رفتار كرده است.

حجت الاسلام كاظمي يادآور شد: افرادي كه اصل نظام را هدف قرار داده بودند از جمله كسي كه امروز در بستر بيماري بوده و یک روز هم اعتصاب غذا كرد،  نظام اسلامي با همین افراد به سيره اهل بيت(ع) رفتار كرده است.

وي افزود: مردم زمان امام حسين(ع) كافر نبودند چرا كه خدا را قبول داشتند و قرآن و نماز مي خوانند اما زماني كه كدهاي اشتباه در جامعه به صورت فرهنگ درآمد ديگر كاري از مردم آن زمان و دوره ساخته نيست.

استاد حوزه علميه قم، گفت: اميرمومنان(ع) امام بود و خليفه شد اما وقتي برخي اختلافات فرهنگي در بين مردم و اذهان مردم به صورت فرهنگ درآمد، امير مومنان(ع) با آن همه عظمت نتوانست با آن مقابله كند.

وي ادامه داد: شعار اميرمومنان(ع) عدالت بود اما برخي با پول‌شويي هاي كه آن دوره انجام داده بود  اين فرهنگ غلط را  در بين مردم تبيين كردند و بعد از آن  ديگر كاري از دست اميرمومنان نيز ساخته نبود.

به گفته وي، اگر در گذشته يكصد هزار تومان از بيت المال سرقت مي‌شد همه مردم حساس بودند اما امروز سرقت هاي كلان از بيت المال آنقدر زياد شده كه شنيدن اختلاس هاي ميلياردي هم براي مردم عادي شده است و رسانه ملي هم ديگر اعلام نمي كند و مردم نيز ديگر به آن حساس نيستند و با آن كنار آمده اند.

حجت الاسلام كاظمي، گفت: امروز اختلاس توسط هركس و در هر دولتي كه باشد تفاوتي ندارد، چراکه بيت المال در هر دولتي بيت المال است و اختلاس كننده تفاوتي نمي كند اصولگرا يا اصلاح طلب باشد مهم اين است كه بيت المال است.

وي افزود: با جابجايي كدها ما نيز تغيير مي كنيم و اگر در گذشته متوجه مي شديم يكصد هزارتومان از بيت المال اختلاس شده عكس العمل نشان مي داديم اما امروز اگر اعلام كنند وكيل و يا فردي كه به آقازاده ها وصل است و اختلاس ميلياردي كرده حساس نمي شويم و خدا را شكر مي كنيم كه بيشتراز اين اختلاس نكرده است.

به گفته وي، امروز كار شبكه اي انجام شده است تا انحرافات براي ما امر عادي قلمداد شود، از اين رو انحرافات در صدر اسلام نيز همينگونه بوده و به جاي اينكه به درب خانه اهل بيت پيامبر بروند و از آنها بخواهند دعا كنند تا باران ببارد، به درب خانه عموي پيامبر رفتند و اين درحالي بود كه عموي پيامبر در كنار اهل بيت پيامبر جايگاهي نداشت.

حجت الاسلام كاظمي، يادآور شد: ما پيرو مكتبي هستيم كه در آن امام رضا(ع) گفتمان اعتقادي را به ما آموزش داده است تا بتوانيم در مقابل انحرافات و جناياتي كه انجام مي شود، از خود دفاع كنيم.  

لازم به ذكر است، مسجد سلمان فارسي خيابان اميركبير يكي از مساجد فعال شهرستان كاشان در امور فرهنگي بوده و امسال براي چهارمين سال متوالي است که سلسله بحث هاي بصيرتي اخلاقي به همت و تلاش امام جماعت اين مسجد، حجت الاسلام سيد محمد لاجوردي برگزار مي شود./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات