۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۱۹۳۲۵
امام جمعه موقت تهران:

ولایت مداری سبب درخشش شهید حججی شد

امام جمعه موقت تهران با بیان این که آنچه سبب شد تا شهید حججی بدرخشد، سکولارها را شرمنده کند و همه جبهه ای ها و رزمنده ها را سرافراز کند، جذبه های ولایت بود، گفت: شهید حججی با تمسک به اهل بیت(ع) نسیم هدایت ایجاد کرد.
آیت الله کاظم صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که وجود مقدس احدیت و ذات ربوبی او همواره چراغ هدایت برای نجات بندگان از ضلالت است، گفت: وعده قطعی خداوند نیز فرستادن نمایندگانی بر روی زمین در راستای ایفای رسالت الهی شان است.

وی با بیان این که خداوند متعال اولیای خود را برای نجات بندگان قرار داده و چراغی در جمع خلائقش روشن کرده، تصریح کرد: مالک دنیا و آخرت خداوند متعال بوده و هدایت در ذات اوست؛ در حقیقت خداوند متعال رزاق است و روزی بندگان را از جایی که آنان نمی دانند و تصور نمی کنند برایشان می رساند و این لطف و عنایت ذات اقدس الهی به بندگان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حضرت میکائیل مسؤول رساندن ارزاق الهی به همه افرادی است که بر سفره رزق خداوند متنعم هستند، خاطر نشان کرد: حضرت اسرافیل رسالت دومین روح بر موجودات و حضرت عزراییل نیز وظیفه گرفتن جان انسان ها را به اذن و دستور ذات ربوبی دارد و همه اعمال در این جهان مادی را خداوند متعال مدیریت می کند و مامورین او همین انبیا، امامان و اولیای الهی هستند که به دستور و اذن خداوند هدایت را به عنوان مهمترین مساله جهان برعهده دارند.

ملائکه مامورین خلیفه الله هستند

آیت الله صدیقی با بیان این که خداوند عالم را برای آدم و آدم را برای خود خلق کرده ابراز کرد: پروردگار برای تنظیم ارتباط بین خلق و خالق نماینده دارد که ملائکه تحت اشراف پروردگار رسالت هدایتی خود را در این راستا دنبال می کنند.

وی با بیان این که بنا بر روایات پس از نیمه شب در سه فرصت ملائکه بندگان خدا را برای نماز شب صدا می زنند، یادآور شد: آنانی که گرفتار معصیتند گوششان حجاب دارد و شیطان نیز گوش افراد غافل را نجس می کند تا آنان دیگر آوای ملک را نشوند و در رحمت خداوند متعال هرگز به رویشان باز نشود.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ملائکه مامورین خلیفه الله هستند، یادآور شد: همه ملائکه در جهان هستی تحت اشراف خلیفه الله هستند و این خلیفه الله همچون نبوت درجاتی دارد همچنان که برخی ها در مقام نبوت رسالت دارند و رسولان نیز درجات و مراتبی دارند که برترین آنان رسولان اولو العزم هستند.

رسولان اولوالعزم رسالت هدایت جهانی داشتند

آیت الله صدیقی با بیان این که رسولان اولوالعزم همچون حضرت ابراهیم، اسماعیل، عیسی، موسی و در راس آنان خاتم النبیین همه رسالت هدایت جهانی را بر عهده داشتند، مقام امامت را پس از انبیا مقام نورانیت دانست که برتر از آن خداوند متعال خلق نکرده و خداوند متعال نیز این چنین فرمود که حضرت ابراهیم در ابتدای نبی بود و سپس خلیل شد.

وی ادامه داد: در حقیقت امامت حضرت ابراهیم موکول به امتحانات و سنجش های الهی شد که از وی و خاندانش گرفتند آنطور که برای اثبات عاشقی خود به خداوند متعال دستور بی چون و چرای ذات اقدس الهی را اجابت کرده و به بیابان می رود و بدانید هر کس به خاندان عصمت و طهارت با این جایگاه و مرتبه توسل کنند مراتب ارزشمندی پیدا می کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که عنایت امام رضا(ع) شما را به این بارگاه منور رضوی آورده و اینجا مقام شفاعت برای انسان ها حاصل می شود، ابراز کرد: شما خودتان به اینجا نیامده اید بلکه طلبیده شده اید؛ خداوند متعال وقتی به انان ها نظر می کند عشق او همه سختی ها و مصائب پیمایش راه حق و حقیقت را بر انسان سهل می کند.

پیروزی های پی در پی حضرت ابراهیم در امتحانات الهی

آیت الله صدیقی با اشاره به عبارت «سلام قولا من رب الرحیم» بیان کرد: هنگامی که خداوند متعال به بندگان خویش سلام می کند همه نعمات تحت شعاع این سلام قرار می گیرد و می بینید که بنده به جایی رسیده که خداوند لا یتناهی  به بنده خود سلام کرده و همچنین لذتی در هیچ کجای عالم هستی برقرار و پایدار نیست.

وی با بیان این که حضرت ابراهیم از امتحان سرافراز بیرون آمد و خداوند بار دیگر او را با آتش نمرود سنجش کرد، گفت: البته این آتش نیز بین او و محبت الهی فاصله و انفکاکی نینداخت و این مقام مقام امامت و ولایت است که وی با چنین درجاتی از هیچ چیز حتی مصائب سخت بیابان و حرارت سوزان آتش در راه محبت او هراسی ندارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مهمترین کلاس ما در محضر حضرت جواد الائمه(ع) کلاس توحید و معرفت الله است، خاطر نشان کرد: خداوند متعال جایگاهی برتر از امامت قرار نداده و شان و منزلت امامت و نورانیت فوق تصورات است؛ در امتحانات نیز می بینید که حضرات ائمه معصومین با موفقیت و برترین درجات بیرون می آیند.

آیت الله صدیقی با بیان این که ائمه معصومین مظهر قدرت بی کران خداوند متعال هستند، بیان کرد: خداوند آنان را به صورت نور خلق کرد و هر کس که در این جهان پای می گذارد گرفتار حجاب می شود اما آنان با آن جایگاه معنوی و عرفانی خود هیچ حجابی گرفتارشان نکرد آنطور که اگر پرده ها کنار رود چیزی بر یقین امیر المومنین(ع) افزوده نمی شود چراکه پرده ها همه در چنگ اوست و او احاطه کامل و وسیعی بر عوالم امکان دارد.

وی با بیان این که خداوند متعال ائمه معصومین را نور خلق کرد و آنان در دایره عرش الهی بودند که نیازی به ریاضت و جهاد در دستیابی به برترین و والاترین مقام ها نداشتند ابراز کرد: اگر امام حسین(ع) مقام شهادت دارد باید گفت که ایشان شهادت را به مقام رسانده و نماز و زکات را او با آن کردار غیر قابل وصف خویش تبیین ساخته است.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که ائمه معصومین فوق عمل و حرکتند که از مقصد بدین جایگاه رسیده اند، آنان را حبل الله الهی دانست که باید همه به این ریسمان چنگ بزنند تا به ولایت الهی جذب شوند و عروجی برای آنان پیش بیاید.

شهید حججی در جهان نسیم هدایت ایجاد کرد

آیت الله صدیقی ادامه داد: اگر می بینید جوان 25 ساله ای به نام محسن حججی شهید شد، بدانید شهدای این چنینی در طول دوران دفاع مقدس که با سن کم به شهادت می رسند کم نداریم اما آنچه که سبب شد تا این شهید بدرخشد، موج و نور ایجاد کند، سکولارها را شرمنده کند و همه جبهه ای ها و رزمنده ها را سرافراز کند آن جذبه های ولایت بود.

وی با بیان این که شهید حججی در مسیر زندگی اهل مطالعه بوده و از گرفتارها و مستضعفین در مناطق محروم غفلت نمی کرده، خاطر نشان کرد: شهید حججی با توسل و تمسک به اهل البیت(ع) جلوه الهی شد و نسیم هدایت ایجاد کرد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات