۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۱۹۳۱۵

حمایت علما و مراکز اهل‎سنت لبنان از آغاز عملیات نظامی علیه داعش

علما و مراکز اهل تسنن لبنان از آغاز عملیات ارتش این کشور علیه داعش ابراز خرسندی کردند.
ارتش لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، علما و مراکز اهل تسنن لبنان در پیام های جداگانه حمایت قاطع خود را از عملیات ارتش این کشور علیه تروریست های داعش در جرود القاع و رأس بعلبک اعلام کردند.

ارتش لبنان امروز عملیات نظامی علیه نیروهای داعش را در شرق این کشور و در نزدیکی سوریه آغاز کرد.

میشل عون، رییس جمهوری لبنان برای آغاز این عملیات که «فجر الجرود» نام دارد، در محل فرماندهی در وزارت دفاع حضور داشت.

همزمان حزب الله لبنان نیز در سوی دیگر مرز عملیات دیگری را آغاز کرده است. عملیات ارتش لبنان در راس بعلبک و القاع در شرق این کشور و عملیات حزب الله در ارتفاعات قاره و الجراریر در سوریه جریان دارد.

اجازه عرضه اندام تروریست ها را نمی دهیم

شیخ احمد القطان رییس جمعیت قولنا و العمل به فرماندهان و نیروهای ارتش درود فرستاد و گفت: نیروهای ارتش به ویژه شرکت کنندگان در این عملیات، در راه امنیت لبنان و لبنانی ها به جانفشانی قهرمانانه می پردازند.

وی افزود: این عملیات مبارک تکمیل کننده سایر پیروزی ها به شمار می آید چرا که ارتش و ملت و مقاومت به داعش و جبهه النصره و همه کسانی که درصدد تجاوز به حرمت سرزمین و گسترش فساد و قتل در لبنان هستند، اجازه عرضه اندام نمی دهند.

این روحانی اهل تسنن بر لزوم کنار گذاشتن اختلافات حزبی، مذهبی و طایفه ای از سوی لبنانی ها و حمایت گسترده و قاطع از ارتش در عملیات نظامی علیه تروریست ها تأکید کرد.

هماهنگی میان ارتش لبنان و سوریه به معنای شکست توطئه آمریکا است

شورای هماهنگی احزاب از آغاز عملیات نظامی ارتش لبنان و سوریه و مقاومت علیه تروریست ها در مرز لبنان و سوریه تقدیر کرد.

این شورا تصریح کرد: هماهنگی میان لبنان و سوریه به معنای شکست توطئه های آمریکایی و صهیونیستی و پیروزی برای محور مقاومت و تشریک مساعی میان دو کشور در مواجهه با اشغالگران صهیونیستی و قدرت های استعماری به شمار می آید.

شورای هماهنگی احزاب همچنین عملیات تروریستی در برخی کشورهای جهان را محکوم کرد و همکاری بین المللی برای مبارزه با پدیده تروریسم و توقف حمایت و بکارگیری تروریست ها برای تحقق اهداف استراتژیک استعماری از سوی دولت های غربی را خواستار شد.

حمایت از ارتش وظیفه ای همگانی است

شیخ ماهر عبدالرزاق رییس جنبش اصلاح و وحدت لبنان بر لزوم حمایت و پشتیبانی ارتش از سوی قشرهای مختلف ملت و همه احزاب سیاسی تأکید کرد.

وی اظهار داشت که با آغاز نبرد ارتش لبنان علیه تروریست های داعش، همه مردم و گروه ها موظف هستند در کنار نیروهای ارتش قرار گیرند.

عملیات باید با کمترین خسارت پایان یابد

جبهه العمل اسلامی که ریاست آن را شیخ زهیر الجعید برعهده دارد، از آغاز عملیات ارتش برای آزادی جرود القاع و رأس بعلبک از لوث گروه تروریستی داعش ابراز خرسندی کرد.

این جبهه بر لزوم همراهی با ارتش و اعلام همبستگی با آن تأکید کرد و تقدیم کمک های معنوی و یاری رسانی به نیروها را عامل مهمی برای تحقق پیروزی در کمترین زمان و با کمترین خسارت خواند.

ارتش لبنان توانایی اخراج متجاوزان را دارد

شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان درباره عملیات ارتش در جرود القاع و رأس بعلبک گفت: مبارزه با سلاح تروریسم به معنای یک پیروزی برای دولت لبنان است. ارتش لبنان توانایی حمایت از مرزها و اخراج متجاوزان به خاک کشور را دارد.

وی اظهار داشت: قهرمانی ها و جانفشانی هایی که ارتش لبنان به ویژه عماد ژوزف عون فرمانده آن برای از بین رفتن تروریسم در مرزهای کشور به نمایش می گذارد، ستودنی است.

این عالم اهل تسنن حمایت قاطع خود را از ارتش برای بازگشت حاکمیت دولت به سراسر خاک این کشور اعلام کرد و همه لبنانی ها را به همبستگی با ارتش فراخواند.

وی تأکید کرد که ارتش ضامن محافظت از امنیت و ثبات وطن به شمار آمده و امنیت را برای لبنان و همه لبنانی ها محقق می کند.

شهدای ارتش و مقاومت چراغ راه ما به شمار می آیند

کمیته دوستان اسیر مبارز «یحیی سکاف» و انجمن اسیران لبنانی به نیروهای ارتش درود فرستاد و ادامه داد: نیروهای ارتش ملی و مقاومت قهرمان به دفاع از وطن پرداخته و شهید و مجروح تقدیم می کنند تا کشور را از خطر دشمن صهیونیستی و تکفیری دور سازند.

این کمیته خاطرنشان ساخت که همه احزاب و قشرهای مختلف ملت لبنان باید در یک صف قرار گرفته و با همه امکانات به حمایت از ارتش و مقاومت در جنگ علیه تروریست هایی که درصدد ضربه زدن به لبنان هستند، بپردازند.

در ادامه این پیام آمده است: خون پاک شهدای ارتش و مقاومت به مثابه چراغ راهی برای روشن شدن راه و ادامه پیروزی بر دشمن محسوب می شود. مقاومت تنها راه بازپس گیری خاک اشغالی از لوث باندهای تروریستی و آزاد کردن اسیران ارتش از این باندهاست./980/ب۹۱۵/د

ارسال نظرات