۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۵۱۹۲۷۳
استاد حوزه:

مراقب باشیم ضد ارزش ها را به ارزش تبدیل نکنند

کارشناس رسانه ملی نسبت به نقشه دشمنان و بدخواهان برای تبدیل کردن ضد ارزش ها به ارزش در جامعه هشدار داد.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا عابدینی، کارشناس رسانه ملی، امروز در برنامه سمت خدا از شبکه سه سیما در ادامه بیان سیره انبیای الهی به سیره حضرت لوط(ع)  اشاره کرد، گفت: حضرت لوط(ع) از مؤمنان به حضرت ابراهیم(ع) بود و این پیامبر الهی زمانی که نمرود حضرت ابراهیم(ع) را تبعید کرد، همراه ایشان هجرت کرد و در میان قوم سدوم برای دعوت مردم به حکم و دین الهی مستقر شد.

وی افزود: در تورات بیان شده که حضرت لوط(ع) برادر زاده، پسر خاله و یا خواهر زاده حضرت ابراهیم(ع) بوده که به همراه ایشان مهاجرت کرد و اگر قول پسرخاله درست باشد حضرت لوط(ع) برادر زن ،حضرت ابراهیم(ع) می شود زیرا ساره همسر حضرت ابراهیم(ع) دختر خاله ایشان بود.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: زمانی که نمرود حضرت ابراهیم(ع) را مجبور به تبعید کرد، حضرت ابراهیم(ع) برای اینکه حکم خدا بر زمین نماند شهر به شهر و خانه به خانه می رفتند تا پیام الهی را تبلیغ کنند و در این میان زمانی که به شهر سدوم رسیدند از آن جایی که شهر سدوم در مسیر شلوغ و پر رفت آمدی قرار داشت، حضرت لوط(ع) به دستور حضرت ابراهیم(ع) در این شهر یک مهمانسرا بر پا کردند تا بتوانند با ارتباط با مردم پیام الهی را به مردم ابلاغ کنند و این یک نمونه از کارهای فرهنگی حضرت ابراهیم(ع) برای تبلیغ دین خدا در میان مردم است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز به همین شکل بودند و بیان کردند که با وجود اینکه شاه مرا تبعید کرده حتی اگر مجبور شوم فرودگاه به فرودگاه می روم تا حکم خدا را به مردم ابلاغ کنم و ساکت نخواهم نشست.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: این کار حضرت لوط و حضرت ابراهیم(ع) مصداق آتش به اختیار است و یکی از معانی آتش به اختیار این است که در تبلیغ دین بن بست وجود ندارد و رجال الهی از هر تهدید یک فرصت ساخته و برای تبلغ دین الهی تلاش می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به این که انحراف جوامع از یک گناه کوچک و با یک گناه فردی آغاز شده و پس از آن به یک گناه اجتماعی و یک سنت و در نهایت گناه به یک ارزش تبدیل می شود، گفت: در میان قوم سدوم نیز به این شکل بود و این قوم با وجود بهره مندی از نعمت فراوان بخل ورزیده و چون به واسطه این نعمت بی نیاز از دیگران بودن با مردمان دیگر نواحی بداخلاقی کرده و سرانجام این بداخلاقی و بخل زمینه انحراف آنها از دین الهی و روی آوردن به گناه لواط را فراهم کرد.

وی افزود: براین اساس جوامع باید مواظب باشند که یک گناه فردی در یک جامعه به یک گناه اجتماعی تبدیل نشود زیرا تبدیل شدن گناه به یک فرهنگ و سنت اجتماعی خسارت های جبران ناپذیر از جمله عذاب الهی را به دنبال دارد.

کارشناس رسانه ملی یادآور شد: ماجرای قوم شعیب نیز نشان می دهد که کم فروشی به مرور در آنها زمینه انحراف از دین را فراهم کرد در حالی که در ابتدا یکتا پرست بودند و امروزه در جوامع غربی نیز به همین شکل است و گناهان فردی به یک سنت اجتماعی و فرهنگ تبدیل شده و کار به جایی رسیده که گناه به عنوان یک ضد ارزش در جوامع غربی تبدیل به ارزش شده و آنها جوامع و کشورهایی از جمله انقلاب اسلامی را به این علت که به ضد ارزش های آنها مبتلا نبوده و با ضد ارزش ها مبارزه کرده به مخالفت با کرامت انسانی متهم می کنند در حالی که آنچه آنها از آن به عنوان ارزش دفاع می کنند یک ضد ارزش و گناه است که در اثر کثرت تبدیل به فرهنگ و یک ارزش شده است.

وی گفت: باید مراقب باشیم که یک ضد ارزش در جامعه ما تبدیل به فرهنگ و ارزش نشده و جای ارزش ها را نگیرد و الا سرنوشتی مانند قوم لوط در انتظار ما خواهد بود./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات