۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۵۱۹۲۶۶

چند خبر کوتاه از خوزستان

تشکیل ۳۱ گروه جهادی در بسیج دانشجویی خوزستان، پخش مستند شهید حججی در مسجد جوادالائمه اهواز، حضور مدافعان حرم در سوریه برای دفاع از اسلام ناب محمدی و شرکت ۸ خوزستانی در مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر کشور چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، بهمن شهریاری، فرمانده بسیج دانشجویی خوزستان، ظهر امروز، در نشست خبری ستاد حرکت های جهادی که در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی برگزار شد، با اشاره به اینکه عده ای در مسیر انقلاب اسلامی جانبازی و عده دیگری جناح بازی می کنند، اظهار داشت: مسیر انقلاب اسلامی به لطف خدا با جانبازی‌ عده‌ای که به این انقلاب و نظام دل بسته اند به پیش می‌رود اما دشمنی ‌ها از روز نخست پیروزی انقلاب اسلامی و با بکارگیری ابزارهای سخت آغاز شد و هم اکنون برای براندازی انقلاب از روش‌ های نرم استفاده می کنند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان خوزستان با اشاره به اینکه یکی از افتخارات شهید حججی کارهای جهادی است، ابراز داشت: انقلاب اسلامی در دهه چهارم عمرش نیاز به خدمت، کمک و کار انقلابی دارد و عده ‌ای در این عرصه نیازهای انقلاب را شناخته‌ و به آن خدمت می کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب از سال 94 تا به امروز بر عمل انقلابی تأکید دارند، افزود: فعالیت و عمل ارکان و قوای نظام باید انقلابی باشد و آنچه انقلاب اسلامی را به پیش می برد عمل انقلابی است نه دیپلماتیک؛ چرا که دیپلماسی معامله و بده بستان است.

شهریاری کارهای جهادی را عملی انقلابی و معامله با خدا و نه کدخدا برشمرد و گفت: بیش از 8 قرارگاه جهادی و 31 گروه جهادی در بسیج دانشجویی خوزستان طی چند سال گذشته برای پیش برندگی انقلاب و خدمت به محرومان و مستضعفان و پابرهنگان شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه خادمان و مسؤولان نظام اسلامی باید محرومان را در اولویت کاریشان قرار دهند، اظهار داشت: بسیج دانشجویی در راستای تأکید رهبری علم خدمت رسانی به محرومان را بر دوش گرفته و نقش آفرینی می کند که در این زمینه همه مسؤولان و دست اندرکاران باید یاری رسانند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان خوزستان عنوان کرد: قشر محروم علی رغم محرومیت و فقر بیشترین ارادت و علاقه را به انقلاب اسلامی و نظام دارد و بیشتر مدافعان حرم در سوریه از همین قشر هستند حال آنکه بعضی ها با اندک تغییری در سلیقه های سیاسی، چراغ‌ های قرمز امام راحل را رد و به آمریکا چراغ سبز نشان داده و نامه می نویسند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه قصد تقسیم بندی مردم در کمک به مقاومت را نداریم، تصریح کرد: برخی آقازاده ها از حضور در سوریه سرباز می زنند البته در جنگ هشت ساله نیز وضعیت بر همین منوال بود که عده ای ویژه‌ خوار شده و در عرصه مقاومت عملکردی نداشتند.

شهریاری حرکت ‌های جهادی را نردبان ترقی جوانان بسیجی دانست و ابراز داشت: همانطور که رهبری گفت نباید به بهانه های مختلف نیروهای انقلابی را از عرصه ها کنار زد؛ چرا که همین بچه ها گلویشان را در برابر تیغ می گذراند و ذره ای کوتاه نمی آیند.

وی در پایان با بیان اینکه براساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، رییس شورای عالی امنیت ملی (رییس جمهور) می ‌تواند دستور لغو حصر را داده و پس از آن مراحل قانونی و دادگاهی آغاز می ‌شود، اظهار داشت: اعتصاب غذا و از این دست بازی ‌ها شایسته ملت و نظام نیست، قطار انقلاب به سرعت به پیش می‌رود اما برخی در میانه راه از آن پیاده شده و برخی هم در مسیر آن سنگ ‌اندازی کرده و حرکت آن را کند می‌کنند.

پخش مستند شهید حججی در مسجد جوادالائمه اهواز

این مستند 20 دقیقه ای به همت مؤسسه شهید احمد کاظمی نجف آباد اصفهان که شهید حججی عضوی از آن بود، تهیه شده است که پیش از آن در برنامه ثریا برای بینندگان پخش شد.

در این مستند مصاحبه هایی با پدر، مادر، همسر و دوستان شهید حججی درباره فعالیت های فرهنگی، اردوهای جهادی و عشق و علاقه این شهید بزگوار به شهادت گرفته شده است که همگان بر دغدغه های شهید بزرگوار بر ضرورت رسیدگی به مناطق محروم اشاره کرده و بیان داشتند که این شهید بزرگوار آتش به اختیار اقدامات جهادی بی شماری را برای رفع محرومیت های منطقه محروم دورک از توابع شهرستان نجف آباد انجام داده است.

در این مستند درباره اهتمام شهید حججی به ترویج فرهنگ کتابخوانی و علاقه شهید به کتب دفاع مقدس به ویژه کتاب هنر اهل بیت(ع)اشاره شده است و شهید بزرگوار علت چنین توجهی را فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بحث کتاب و کتابخوانی بیان کرده اند.

همچنین سخنان شهید درباره اردوهای جهادی، پخش تصاویر شهید بزرگوار، سخنان اهالی منطقه محروم دورک درباره شهیدحججی و خدمات صورت گرفته، تقاضای اذن رهبری برای انتقام از قاتلان شهید بزرگوار از سوی اهالی منطقه دورک دیگر موارد قابل مشاهده در کلیپ است که شامگاه گذشته در مسجد جواد الائمه اهواز به نمایش عموم درآمد و به حدی تأثیرگذار بود که بسیاری از نمازگزاران به گریه افتادند.

حضور مدافعان حرم در سوریه برای دفاع از اسلام ناب محمدی است

محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جریان سفر به شهرستان گتوند با خانواده شهید مدافع حرم محمد تاجبخش دیدار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این دیدار اظهار داشت: حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق، دفاع راستین از اسلام ناب محمدی(ص) و اهل بیت (ع) است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امروز نام شهید تاجبخش و همرزمانش، ایران اسلامی و کشورهای دیگر را تحت تاثیر قرار داده است، ابراز داشت: امروزه در عرصه اجتماعی از شجاعت و ایثار این عزیزان به نیکی نام برده می شود و شهادت این عزیزان موجب همدلی، ایجاد وحدت و احساس امنیت و آسایش در جامعه شده است.

جوروند گفت: بر ما واجب است با تکریم و احترام در خدمت خانواده های شهدا باشیم و در مسیر انقلاب و اهداف و آرمان های امام راحل و شهدا حرکت کنیم تا مورد شفاعت شهیدان در وادی آخرت قرار گیریم.

وی در این دیدار در گفت وگو با اعضای کانون فرهنگی هنری حضرت ابوالفضل العباس (ع) شهرستان گتوند از حمایت ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ساخت و تجهیز این کانون خبر داد.

در پایان محمد جوروند و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی ضمن حضور در گلزار شهدای گتوند و قرائت فاتحه، یاد و خاطره چهار شهید خانواده تاجبخش را گرامی داشتند.

شرکت 8 خوزستانی در مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر کشور

علی حمادی، مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از حضور برگزیدگان مسابقات استانی شاهد و ایثارگر خوزستان در مرحله کشوری این مسابقات خبر داد و گفت: مرحله کشوری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن جامعه شاهد و ایثارگر در بخش آقایان از 26 مردادماه در مشهد مقدس آغاز و تا فردا 29 مرداد ادامه دارد.

مسؤول دارالقرآن بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه 8 نفر از آقایان برگزیده مسابقات استانی جامعه ایثارگری در رده‌ های مختلف در این مرحله از مسابقات حضور یافته‌ا ند، افزود: زمان برگزاری مسابقات بانوان نیز از 30 مرداد تا 2 شهریور است و 9 نفر از بانوان برگزیده مرحله استانی خوزستان در این رویداد کشوری حضور خواهند یافت./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات