۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۱۹۲۲۵
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

انباشت ثروت نشانه ضعف ایمان است

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که یکی از شاخه های مهم توحید افعالی، توحید در رازقیت است، گفت: انباشتن ثروت نشانه ضعف ایمان در اعتقاد به توحید در رازقیت است.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به آیه 3 سوره فاطر گفت: خداوند در این سوره می فرماید« يَا أَيُّهَا النَّاسُ اذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ هَلْ مِنْ خَالِقٍ غَيْرُ اللَّهِ يَرْزُقُكُمْ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَأَنَّى تُؤْفَكُونَ» اى مردم نعمت‏ خدا را بر خود ياد كنيد آيا غير از خدا آفريدگارى است كه شما را از آسمان و زمين روزى دهد خدايى جز او نيست پس چگونه از حق انحراف مى‏ يابيد.

وی افزود: این آیه اعتقاد انسان به توحید در رازقیت را نشان می دهد و سوره توحید نیز در آیات خود بیان می کند که خداوند یکتا و بی مانند است و مثل و مانند خود ندارد و اداره همه امور به دست اوست و همه کاره این عالم خداوند بوده و این به معنای توحید در افعال است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یکی از شاخه های مهم توحید افعالی، اعتقاد به رازقیت خداوند است همانطور که این موضوع در آیه 3 سوره فاطر مورد تأکید قرار می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: مؤمن زمانی که بر زبان جاری می کند«قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» یعنی بیان می کند و معتقد است که روزی او تمام و کمال به دست خداوند بوده و خواهد بود.

وی با اشاره به این که مردم واسطه روزی انسان هستند، گفت: مؤمن روزی رسان واقعی را خدا دانسته و مردم را واسطه ای بیش نمی داند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه اظهار کرد: امام صادق(ع) در پاسخ به شخصی که می خواهد او را نصحیت کنند می فرمایند« اگر خداوند کفیل روزی توست پس غصه و رنج برای چه، اگر خداوند تقسیم کننده روزی است پس حرص زدن و حرص خوردن برای چه، اگر حساب و کتاب نسبت به این روزی که خداوند به تو داده است به دست خود اوست پس انباشتن ثروت برای چه و اگر خداوند جبران می کند آن روزی را که به تو داده و تو به دیگران انفاق می کنی پس بخل ورزیدن برای چه».

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم ادامه داد: اگر انسان به مقام توحید در رازقیت برسد نه برای روزی غصه می خورد، نه حرص و بخل ورزیده و نه دنبال انباشتن مال و ثروت می رود و نه در انفاق مال بخل می ورزد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات