۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۱۹۲۱۹
دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان خبر داد؛

اعزام ۲۵ گروه جهادی به مناطق محروم

ممبینی با اشاره به اینکه عرصه محرومیت زدایی گروه های جهادی در مباحث عمرانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی است، گفت: ۹۰۰ دانشجوی بسیجی از دانشگاه های استان در این اردوهای جهادی در کنار ۲۰ روحانی مبلغ در مناطق محروم حضور خواهند یافت.
اردوی جهادی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، زاهد ممبینی، دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان، ظهر امروز در نشست خبری ستاد حرکت های جهادی که در سالن اجتماعات بسیج دانشجویی استان برگزار شد، با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری 25 گروه جهادی در قالب قرارگاه و گروه های جهادی به فعالیت در مناطق محروم می پردازند، اظهار داشت: 900 دانشجوی بسیجی (500 برادر و 400 خواهران) از دانشگاه های استان در این اردوهای جهادی در کنار 20 روحانی مبلغ شرکت و در مناطق محروم حضور خواهند یافت.

دبیر ستاد حرکت های جهادی استان خوزستان با اشاره به شهرستان های هدف در طول سال ابراز داشت: در ستاد حرکت های شهید هاشمی سیاستی نهادینه شده است که بر طبق آن با توجه به آب و هوای استان، نوروز هر سال در شهرهای جنوب و جنوب غرب استان گروه های جهادی حضور پیدا می کنند و در تابستان نیز در شهرهای شمالی؛ از این رو فعالیت قرارگاه و گروه های جهادی شهریور ماه امسال در شهرستان های ایذه، باغملک، شوش، دزفول، اندیکا، دهدز، رامهرز و استثنائا (سوسنگرد از شهرستان های جنوب غرب) خواهد بود.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان خوزستان با بیان اینکه فعالیت گروه های جهادی از سوم شهریور تا 5 مهرماه ادامه دارد، افزود: عرصه های محرومیت زدایی گروه های جهادی در مباحث عمرانی، پزشکی، فرهنگی و آموزشی است که بسته به توان گروه ها بحث اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی اشتغال زایی دنبال می شود.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در بحث عمرانی اکثرا پروژه های عام المنفعه همچون مدرسه، مسجد، خانه بهداشت، پل سازی، آب رسانی به عشایر و روستاها و ساخت خانه های محرومین در روستاها پگیری می شود؛ چنان که در کمیته پزشکی ویزیت رایگان از سوی دکتران متخصص و عمومی، پیشگیری، درمان و معرفی بیماران خاص به درمانگاه های مراکز شهرستان ها، توزیع داروهای عمومی در روستاها، بهداشت دهان و دندان مورد توجه قرار می گیرد.

ممبینی در رابطه با فعالیت گروه های جهادی در زمینه های فرهنگی گفت: در کمیته فرهنگی برپایی نماز جماعت روزانه در محل استقرار گروه های جهادی، برگزاری کلاس های احکام و قرآن، بزرگداشت اعیاد و مراسمات مذهبی پیش رو، آموزش نماز و مسابقات ورزشی را خواهیم داشت.

وی با اشاره به کارگروه آموزشی حرکت های جهادی تصریح کرد: آموزش دروس دانش آموزان سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه و پشت کنکوری ها، آموزش و ترویج اشتغال زایی  با حضور اساتید متخصص (طی برنامه ریزی های صورت گرفته با فنی و حرفه ای و جهاد سازندگی) و آموزش بهداشت عمومی طی هماهنگی با دانشگاه های علوم پزشکی شهرستان ها در این کارگروه از سوی دانشجویان جهادی انجام می شود.

معاون سازندگی بسیج دانشجویی استان خوزستان ابراز داشت: کارگاه آموزش و ترویج اشتغال زایی در صورت فراهم شدن زمان مناسب، به صورت کامل برگزار می شود که در غیر این صورت در برخی گروه ها در حد گفتمان سازی و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم دنبال می شود./9456/پ202/ب1

ارسال نظرات