۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۱۹۲۱۷
مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان:

معرفی ۳ نفر از برترین ائمه جماعات به جشنواره مساجد استان

مسؤول امور مساجد تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: سه نفر از برترین ائمه جماعات مساجد به جشنواره مساجد که از سوی سپاه ولی عصر(عج) استان برگزار می شود، معرفی می شوند.
مسجد

علیرضا عباسی، مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره روز جهانی مساجد، اظهار داشت: 21 آگوست میلادی هرسال که امسال مصادف با 31 مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است که این روز از اهمیت بالایی نزد مسلمانان به ویژه ملت ایران برخوردار است.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه ابراز داشت: قبله اول مسلمانان جهان یعنی مسجد الاقصی از سوی صهیونیست های کودک کش در روز 21 آگوست و 30 مرداد 1347 به آتش کشیده شد و به دلیل همین این روز، روز جهانی مساجد نامگذاری شد.

این مقام مسؤول بیان داشت: مساجد به خاطر اینکه در اسلام قلب تپنده جهان اسلام هستند و پیوند زمین و آسمان در این پایگاه های الهی صورت می گیرد و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در این فضای معنوی، رشد و تکامل پیدا می کند.

عباسی تصریح کرد: مسجد الاقصی از لحاظ درجه اهمیت و جایگاه بعد از مسجدالحرام و مسجدالنبی قرار دارد و باید مورد توجه مسلمانان جهان قرار گیرد چرا که یک جریان صهوینیستی مسیحی در آمریکا شکل گرفته که معمولا معتقدند ویران کردن مسجدالاقصی و ساخت معبد سوم حضرت سلیمان، شرط ظهور حضرت مسیح است و بر همین اساس هم مسجدالاقصی در زمان های قبل به آتش کشیده شد.

وی درباره اهمیت جایگاه مساجد از منظر پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار علیهم السلام، گفت: مساجد در صدر اسلام همیشه مورد تاکید و توجه پیامبر اسلام و همچنین ائمه اطهار علیهم اسلام بوده و همواره هم مساجد در طول تاریخ مرکز ثقل تحولات فکری، ساسی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه اسلامی به شمار می آید.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات خوزستان خاطرنشان کرد: تحولات بیداری اسلامی، مدافعان حرم و نیروهای انقلابی و ارزشی جوامع اسلامی از همین مساجد رشد و پرورش یافتند و به همین خاطر نقش مساجد در تحولات تاریخ اسلام بسیار حائز اهمیت است که باید به این مقوله پیش از پیش توجه کرد.

این مقام مسؤول در ادامه ابراز داشت: امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ضمن گرامی داشت هفته جهانی مساجد که یادآور حادثه تلخ آتش سوزی مسجدالاقصی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است از تمامی مسؤولان و دستگاه های فرهنگی ضمن ارج نهادن این پایگاه های عظیم جهان اسلام، تلاش های فراوانی در جهت روشنگری جوانان و جامعه در قالب فعالیت های فرهنگی کنند.

عباسی بیان داشت: در هفته جهانی مساجد، قرار است جشنواره مساجد برای دومین سال پیاپی به میزبانی و همکاری سپاه حضرت ولی عصر(عج) برگزار شود که ارگان ما با حوزه معاونت مساجد این ارگان نظامی و فرهنگی همکاری های بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در این جشنواره بنا است از بخش های مختلف مساجد اعم از کانون های تبلیغی فرهنگی و ائمه جماعات و همچنین پایگاه های مقاومت بسیج و دیگر بخش های مساجد استان تقدیر و تشکر شود.

مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در پایان گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان هم مانند بقیه مساجد و ارگان ها بنا دارد سه نفر از برترین ائمه های محترم جماعات  استان را برای تقدیر و تشکر به جشنواره مساجد سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان معرفی کند.

لازم به ذکر است، نزدیک به سه هزار و 200 مسجد در سطح استان وجود دارند که اغلب آنان در مرکزیت شهرها و بخش دیگر مساجد در روستاها مستقر هستند که انتظار می رود مسؤولان و دلسوزان حوزه فرهنگی از لحاظ مالی به این مساجد که پایگاه های اصلی دین مبین اسلام و ملت ما هستند، کمک کنند./9453/ت303/ب1

ارسال نظرات