۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۵۱۹۲۰۸
مدیر حوزه علمیه قزوین:

دشمن به دنبال کاهش اثرگذاری اعتقادی روحانیان بر مردم است

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امروز دشمنان با درک اینکه روحانیان اثرگذاری بالایی بر مردم دارند به دنبال کاهش این اثرگذاری است از این رو روحانیت باید همواره از جایگاه رفیع و بالای خود دفاع کرده و از آرمان‌های اسلام و نظام حمایت کند.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه علمیه قزوین که با حضور اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به عهد و میثاق علما و روحانیان با خداوند یگانه گفت: تعلیم و تربیت و مبارزه با فساد و انحراف در جهت برقراری عدالت اجتماعی دو میثاق بزرگی است که علما و بزرگان دین همواره با خداوند متعال دارند.

وی در ادامه با اشاره به رسالت مهم و خطیر حوزویان و روحانیت افزود: امروز روحانیت وظیفه دارند در ترویج فرهنگ اصیل اسلامی و شیعی که پس از انقلاب اسلامی قوت و قدرت بیشتری گرفته است بکوشد از این رو هر کسی تا حدی که در توان دارد باید در جهت تبلیغ دین تلاش و مساعدت کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه امروز دشمن درصدد کاهش تاثیرگذاری روحانیت بر مردم است اظهار کرد: امروز دشمنان با درک اینکه روحانیان اثرگذاری بالایی بر مردم دارند به دنبال کاهش این اثرگذاری است از این رو روحانیت باید همواره از جایگاه رفیع و بالای خود دفاع کرده و از آرمان‌های اسلام و نظام مقدس جمهوری حمایت کند.

وی در ادامه رسالت امروز روحانیت را بسیار حساس و خطیر دانست و ابراز کرد: امروز رسالت و وظیفه روحانیت به مراتب سنگین‌تر و سخت‌تر از دوران پیش از انقلاب است چون دشمن بسیار پیچیده‌تر و گستاخانه‌تر عمل می‌کند از این رو اگر روحانیت از بصیرت و هوشیاری برخوردار نباشد خطر تهدید و نابودی انقلاب جدی خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین انقلابی بودن را یکی از شاخصه‌های ذاتی حوزه دانست و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید انقلابی بودن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، چرا که تاکید رهبر فرزانه انقلاب بر فراگیر شدن انقلاب و تمدن اسلامی در سرتاسر جهان اسلام است.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به منشور روحانیت امام راحل تصریح کرد: امام روحانیت را به رسالت عظیم و خطیر که همان دفاع از دین و دیانت و ارزش‌های اسلامی است فرا خوانده و به عنوان یک رهبر و مرشد وارسته آنها را از گرایش به مسائل مادی و رفتارهای خلاف شان روحانیت بر حذر می‌دارد.

وی در پایان گفت: برخی از افراد با مستندسازی‌های جعلی به دنبال بی‌هویت کردن جوانان ایران اسلامی هستند از این رو روحانیان باید با برخورد هوشمندانه و آگاهانه با این جریان‌ها از اجرایی شدن نقشه‌های شوم آنها جلوگیری کرده و اجازه ندهند که استکبار جهانی با ایجاد شبهات بستر دین گریزی و آسیب‌های اعتقادی را فراهم کند./873/پ202/ب1

ارسال نظرات