۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۱۹۲۰۰
آیت الله اعرافی:

تعطیلات تابستانی مهم ترین مانع توسعه مبانی فکری طلاب است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور یکی از مهمترین مشکلات توسعه مبانی فکری طلاب را تعطیلات سه ماه تابستان دانست و گفت: تعطیلات سه ماهه تابستان می تواند سدی در مقابل پیشرفت علمی طلاب باشد.
آیت الله اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ظهر امروز در نشست مدیر حوزه های علمیه کشور با کادر مدیریتی و شورای حوزه علمیه استان مرکزی که در حوزه علمیه خاتم الانبیا اراک برگزار شد، بیان کرد: حوزه های علمیه باید در مسیر جذب و هدایت جوانان نقش آفرین باشند.

تعطیلات تابستان مهمترین مانع توسعه مبانی فکری طلاب

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور یکی از مهمترین مشکلات توسعه مبانی فکری طلاب را تعطیلات سه ماه تابستان دانست و اظهار داشت: تعطیلات سه ماهه تابستان می تواند سدی مقابل پیشرفت علمی طلاب باشد.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه 10 مجتمع فرهنگی تفریحی ویژه طلاب در در نقاط مختلف کشور احداث می شود، گفت: مجتمع های فرهنگی، تفریحی، علمی و پژوهشی ویژه طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور جانمایی شده و به زودی عملیات اجرایی این مجتمع ها آغاز می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به نحوه فعالیت طلاب حوزه های علمیه در مجتمع های فرهنگی تفریحی سراسر کشور، بیان کرد: طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور می توانند همزمان با آغاز تعطیلات تابستانی به نزدیکترین مجتمع فرهنگی، تفریحی، علمی و پژوهشی محل زندگی خود مراجعه کنند و به مسائل و موضوع های برنامه ریزی شده بپردازند.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به سطح حوزه های استان مرکزی، گفت: استان مرکزی دارای سابقه تاریخی بزرگی است و در این استان چهره های بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آقا ضیاءالدین عراقی، آیت الله اراکی و چهره هایی از قبیل پرورش یافتند.

رشد حوزه های علمیه مستلزم همراهی و همدلی مردم و خیرین

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور افزود: جهش بزرگی برای حوزه های علمیه استان مرکزی نیاز است و از سوی دیگر حوزه های علمیه استان مرکزی باید هم پاسخگوی نیازهای متنوع استان باشد و همچنین برای کشور و عرصه های بین المللی نیرو  تربیت کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه با بیان اینکه بار حوزه های علمیه بر دوش مردم و خیرین، است، گفت: مردم و خیرین نیک اندیش باید حوزه های علمیه را مانند گذشته از خود بدانند؛ زیرا همیشه حوزه های علمیه با همراهی و همدلی مردم رشد پیدا می کند.

به گزارش رسا، بیش از سه هزار طلبه برادر و خواهر در مقاطع مختلف حوزوی در 23 مدرسه علمیه استان مرکزی تحصیل می کنند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات