۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۱۹۱۹۷
مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه:

نظام اسلامی فرصت گرانبهایی برای رونق حوزه های علمیه است

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه نظام اسلامی را فرصتی گرانبها برای ارتقا و رونق حوزه های علمیه در کشور دانست و گفت: توان مدیران و ائمه جمعه باید صرف آموزش و ارتقای طلاب از حیث اخلاقی، علمی و بصیرتی شود؛ زیرا بی بصیرتی طلاب آنها را طعمه دشمنان خواهد کرد.
حجت الاسلم صادق ایرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه ظهر امروز با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها و شهرستان ها و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

حجت الاسلام صادق ایرانی، مدیر جدید حوزه علمیه استان در این مراسم ابراز داشت: توفیقی است که در عصر حاکمیت اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی لباس سربازی حضرت امام زمان (عج) را بر تن داریم که این امر به برکت خون شهدا و مجاهدت های امام خمینی (ره) امکان پذیر شده است و امید است بتوانیم گام های استواری برای ارتقای حوزه علمیه استان برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه یادآور شد: اولین فرصت برای ارتقای حوزه های علمیه، نظام اسلامی حاکم بر جامعه است و برکت این نظام فرصتی گرانبها برای رشد و نمو حوزه های علمیه را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه باید به حوزه های علمیه رونق و نشاط داد و نقایص و کاستی های را با فضل الهی برطرف ساخت، خاطرنشان کرد: در کرمانشاه زیرساخت هایی در گذشته ایجاد شده و با تلاش های مدیران حوزه علمیه استان، کارها پیش رفته است.

حجت الاسلام ایرانی اظهار داشت: ضرورت و نیازهایی وجود دارد که باید برای رسیدگی به آنها همت گماشت، این ضرورتها شامل ارتقای سطح علمی و اخلاقی و بصیرتی طلاب است؛ زیرا طلبه اگر بصیرت نداشته باشد طعمه دشمنان می شود.

این مسؤول با بیان اینکه متوقف شدن در وضع موجود شایسته نیست و باید همواره در حال تلاش و تکاپو باشیم، اظهار داشت: مناطق غربی استان از حساسیت بیشتری برخوردارند و باید تلاش مدیران و تمرکز آنها بر کارهای تربیتی و آموزشی در این مناطق متمرکز شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: توان مدیران و ائمه جمعه باید صرف آموزش و ارتقای طلاب از حیث اخلاقی، علمی و بصیرتی شود؛ زیرا حجم زیادی از طلاب هستند که مهارت کافی ندارند که باید با همفکری نسبت به مهارت افزایی و ارتقای علمی آنها تلاش شود.

وی مطرح کرد: نباید نگاه سکولاری در حوزه ها حاکم شود بلکه باید تمرکز بر تقویت حوزه علمیه انقلابی صورت گرفته و در راستای بهبود معیشت طلاب و آرامش روانی آنها اقداماتی صورت گیرد.

حجت الاسلام ایرانی در پایان گفت: یکی از برنامه های مهم، ایجاد رشته های تخصصی در استان است که با همفکری مسؤولان پیگیری خواهد شد، حوزه علمیه باید با تمام نهادهای مرتبط تعاملی گرم و سازنده داشته باشد.

حجت الاسلام نادری مدیر مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه نیز در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم ابراز داشت: تمام پست و مقام های دنیوی برای امتحان بندگان بوده و مسؤولان باید در دوران تصدی مسؤولیت خدمت صادقانه به انقلاب و اسلام داشته باشند.

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه استان خاطرنشان کرد: در سال 89 کل طلاب استان 450 نفر بود و امروز بالغ بر 1035 طلبه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیل هستند، در سال 89 کل استان دارای 12 استاد بود اما امروز بیش از 390 نفر از اساتید در سطح استان مشغول تربیت طلاب هستند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بروجردی کرمانشاه تاکید کرد: تکمیل مدرسه ولیعصر (عج) شهرستان کنگاور و مدرسه علمیه شهرستان صحنه و تعمیر اساسی مدارس علمیه سنقر، گیلانغرب، مدرسه حاج شهبازخان، مدرسه بروجردی و عمادالدوله از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام نادری بیان داشت: در سالهای اخیر استادسراهای اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب و صحنه توسعه یافت و در کنگاور 8 واحد، صحنه 5 واحد، سرپل ذهاب، سنقر و گیلانغرب و 12 واحد استادسرا در کرمانشاه در حال احداث است.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد حجت الاسلام موسوی گفت: در این مدت اقدامات بسیاری صورت گرفته و تلاشهای فراوانی برای توسعه حوزه علمیه در استان انجام شده است که در این زمینه اقدامات حجت الاسلام موسوی قابل تقدیر و ارزشمند است.

حجت الاسلام نادری ادامه داد: امید است در استان شاهد تشکیل درس خارج نیز باشیم؛ زیرا در ایام تابستان و در طرح ارتقایی شاهد استقبال فراوان طلاب از برگزاری این جلسه بودیم و امید است در تمام ایام سال درس خارج در حوزه های علمیه استان برگزار شود.

گفتنی است در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، حجت الاسلام صادق ایرانی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان کرمانشاه منصوب شد./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات