۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۱۹۱۸۷
مدیر حوزه علمیه استان بوشهر:

اعتماد به آمریکا کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: متاسفانه اعتماد به آمریکا و سستی دستگاه های سیاسی و فرهنگی کودتای ۲۸ مرداد را رقم زد.
حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران درباره کودتای 28 مرداد 1332گفت: متأسفانه اعتماد به آمریکا و سستی دستگاه های سیاسی و فرهنگی کودتای 28 مرداد را رقم زد.

امام جمعه چغادک افزود: کودتای 28 مرداد اولین دخالت مستقیم آمریکا در ایران بود که بعد از نیم قرن به این دخالت اعتراف کردند که از حکومت سرکوبگر و دیکتاتور پهلوی حمایت کردند. آمریکا از اختلاف بین دکتر مصدق و آیت الله کاشانی به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: اعتماد دولت مصدق به آمریکا سبب شد همان آمریکایی ها دولت او را ساقط کنند و دوباره دیکتاتوری را بر سر کار آوردند و این تجربه بیش از 60 ساله ما است که هر جا به آمریکا اعتماد کردیم ضربه خوردیم و همین امروز هم متأسفانه این مصیبت ها را داریم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امروز هم آمریکا به دنبال 28 مردادهای دیگر است ابراز داشت: آنها به دنبال این هدف هستند که بتواند دوباره بر این کشور مسلط شوند، باید همه هوشیار باشند و سیاستمداران، هم روشنفکران و هنرمندان باید عبرت و تجربه بگیرند؛ به ویژه مردم که باید همیشه در صحنه باشند؛ زیرا تا وقتی مردم هوشیارانه در صحنه هستند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند کند.

حجت الاسلام خدری خواستار توجه مسؤولان کشور به ماهیت پلید آمریکا شد و گفت: غفلت سیاستمداران و ندانستن جایگاه خود و قدر نداستتن نظام اسلامی جایگاهشان پایین بیاورد به طوری که با خوشحالی دست و پا بشکنند برای اینکه با یک زن اروپایی در مجلس عکس بگیرد، این غفلت ها سرآغاز غفلتهای بدتری خواهد شد.

امام جمعه چغادک افزود: البته امروز مانند 28 مرداد 32 نیست، امروز ممکن است عده ای از سیاستمداران ما غفلت کنند اما جوانان غیور و آگاهی داریم که با جان و دل و عاشقانه از اسلام و نظام اسلامی دفاع می کنند و مردم عزیزی داریم که فرزندان خود را با افتخار تقدیم اسلام می کنند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: جوان ما امروز مثل شهید محسن حججی زندگی و همسر و فرزند دو ساله خود را رها می کند و در راه دفاع از اسلام و حریم اهل بیت(ع) جان خود را فدا می کند.

وی ادامه داد: این جوان سبب عزت و سرافرازی و اتحاد و همدلی بیشتر ایران شد و روحیه شهادت طلبی جوانان ایران را به نمایش گذاشت و خون این شهید عزیز، بسیاری از دلهای مرده را زنده کرد و همه اقشار کشور از مذهبی و روشنفکر و هنرمند و ورزشکار و سیاسی را به تحسین وا داشت و با وجود اینکه قلبشان جریحه دار شد، اما احساس عزت و سربلندی کردند این یعنی اینکه شهید زنده است و جامعه را زنده می کند./833/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات