۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۱۹۱۸۲
با حضور علما و روحانیون افغانستانی مقیم قم؛

مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهدای مسجد سبز افغانستان برگزار شد

حجت الاسلام حسینی جیدی در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهدای قریه مسجد سبز افغانستان بر لزوم آگاهی بیشتر مردم این کشور در مقابله با اختلاف انگیزان تأکید کرد.
حجت الاسلام حسینی جیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت اولین سالگرد شهدای قریه مسجد سبز و همچنین گرامیداشت شهدای منطقه میرزا ولنگ افغانستان در مسجد رضاییه میدان سعیدی قم برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی جیدی استاد حوزه علمیه و از فعالان فرهنگی افغانستانی مقیم قم در این همایش با اشاره به ارزش جهاد و شهادت در اسلام اظهار داشت: جهاد بویژه در مقابل کسانی که در برابر دین قرار گرفته اند اهمیت زیادی دارد؛ امروز داعش و طالبان و امثال آنها دستپروده اجانب و معاندان اسلام هستند و به همین جهت باید در برابر آنها قرار بگیریم..

وی با بیان این که جهاد به نوبه خود پیش نیازهای مهمی دارد، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی، آمادگی دفاعی و نظامی و آشنایی با شگردهای دشمن از جمله پیش نیازهای این مسأله است و در غیر این صورت انرژی های ما در مقابله با دشمنان هدر می رود.

استاد حوزه علمیه افزود: پیامبر گرامی اسلام فرمود: «عاقل ترین انسان ها کسی که خدا خود و دشمن خود را بشناسد»، بنابراین مسلمان باید زرنگ باشد، در زمین دشمن بازی نکند و مکرهای دشمن را شناسایی کند و بداند که داعش دست پروده صهیونیسم است.

وی با بیان این که چون موج گرایش به اسلام از بیست قبل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: دشمنان آن روز پیش بینی کردند که 90 درصد مردم اروپا بیست سال آینده به اسلام گرایش پیدا خواهد کرد و از این رو به فکر افتادند صهیونیسم سنّی افراطی و شیعی افراطی راه بیاندازند و عده ای را هم اجیر کردند.

حجت الاسلام حسینی جیدی افزود: دشمنان برای افتراق بین شیعه و سنی رسانه های زیادی در اختیار این افراطی ها نیز قرار دادند که طالبان، القاعده و داعش نتیجه این اختلاف ها و تلاش های دشمنان است که می بینیم روزانه با پخش کردن فیلم های قتل و کشتار به دنبال بدنام کردن اسلام در جهان هستند.

وی با اشاره اختلافات و قتل و کشتارهای افغانستان تأکید کرد: وظیفه امروز این است که مردم افغانستان باید خودشان دست به کار بشوند چون حکومت افغانستان دست نشانده آمریکا است و اختلافات بیشتر، زمینه حکومت آنها را فراهم می کند و به همین جهت آنها برای امنیت کامل در افغانستان تلاش نمی کنند، بنابراین اگر ملت آگاه نباشد شاهد قتل و کشتار بیشتری خواهیم بود.

یادآور می شود، در پایان این مراسم که همراه با حضور جمع زیادی از علما، روحانیون و مردم افغانستان مقیم قم بود، محفل مداحی و شعر خوانی از سوی هیأت علمدار افغانستان برگزار شد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات