۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۵۱۹۱۶۰
معاون شیخ الازهر:

زمان مناسب برای مبارزه جهانی با تروریسم فرا رسیده است

معاون شیخ الازهر با محکومیت حادثه تروریستی بارسلونا خاطر نشان کرد که زمان مناسب برای مبارزه جهانی با تروریسم تکفیری فرا رسیده است.
عباس شومان معاون شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر با صدور پیامی ضمن محکومیت شدید حادثه حمله تروریستی بارسلونا خواستار تشریک مساعی جامعه جهانی برای نابودی تروریسم و ترویج صلح و ثبات در جهان شد.

وی در این بیانیه خاطر نشان کرد: زمان مناسب برای نابودی تروریسم فرا رسیده است. حوادثی که اسپانیا و سایر کشورهای غربی را در بر گرفته است مسیر مبارزه جهانی با تروریسم را هموار ساخت تا همگان خطر تروریسم را به خوبی درک کنند.

معاون شیخ الازهر افزود: خروج گروهک‌های تروریستی از تحت فرمان حامیان و پدید آورندگان تروریسم تکفیری، کار را به جایی رسانده که هرگونه توجیه با عنوان تحقق منافع و آسیب به دیگران راه به جایی نبرده و امروز تروریسم به خاستگاه خود بازگشته است.

شومان با تاکید بر تلاش همگانی برای خشکاندن منابع حمایتی تروریسم و نابودی این پدیده شوم اظهار داشت: اکنون زمان اجرای نمایش پایان یافته است. کشورهای حامی تروریسم به نمایش‌هایی که ظاهر آن مبارزه با تروریسم ولی حقیقت و باطن آن حمایت مالی، آموزشی و تسلیحاتی از تروریسم است پایان دهند.

گفتنی است در حادثه تروریستی روز گذشته در بارسلونا بیش از یکصد تن کشته و زخمی شدند. داعش مسؤولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات