۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۵۱۹۱۵۹
از سوی خانه تبلیغی عقیق صورت می گیرد؛

تولید آثار هنری با موضوع فرهنگ دینی

مسؤول خانه پویانمایی عقیق از تولید آثار هنری با موضوع فرهنگ دینی خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا در ساخت این آثار، هنر را فدای اقتصاد نکنیم.
خانواده هنری تبلیغی عقیق

حسین عظیمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روند راه اندازی گروه تبلیغی افق عنوان کرد: این گروه از سوی چندتن از طلاب هنرمند که در حوزه های فرهنگی و هنری مانند فیلمسازی، نمایش و موشن گرافیک فعالیت داشتند، تشکیل شده است.

وی افزود: در ابتدای تشکیل گروه، فعالیت هایی در زمینه تولید فیلم، مستند و نمایش انجام شد اما با توجه به ضرورت انجام فعالیت های بیشتر، همراه با چند گروه دیگر، گروهی به نام عقیق را تشکیل دادیم که متشکل از 30 نفر از فعالان عرصه های فرهنگی و هنری است.

مسؤول گروه تبلیغی افق تصریح کرد: در این گروه خانه های فیلم، پویانمایی، ادبی و تجسمی در حال فعالیت هستند و متناسب با تخصص خود تولیدات متفاوتی نیز داشته اند.

مسؤول خانه پویانمایی خانواده تبلیغی عقیق با اشاره به فعالیت های صورت گرفته خاطرنشان کرد: خانه پویانمایی در دو سال گذشته بیش از 200 اثر را تولید کرده است که برخی از آنها سفارشی و بیشتر آنها به صورت انگیزشی و براساس دغدغه های موجود بوده اند.

وی اضافه کرد: در خانه فیلم نیز آثار زیادی تولید شده است که در بخش فیلم های کوتاه دینی بیش از 40 اثر تولید شده و تیزرهای کوتاه بسیاری نیز ساخته شده که در جشنواره های مهم مورد تقدیر قرار گرفته اند.

عظیمی ادامه داد: خانه ادبی ما نیز بیش از 100 کتاب را تاکنون منتشر کرده است و خانه تجسمی عقیق هم به عنوان پشتیبان، وظیفه تأمین نیازهای دیگر خانه ها را برعهده دارد.

مسؤول گروه تبلیغی افق تأکید کرد: یکی از اهداف خانواده تبلیغی  عقیق در بلند مدت استفاده از تجربه هایی است که تاکنون حاصل شده و تلاش می کنیم تا از تولید فیلم کوتاه به سوی فیلم های نیمه بلند و بلند برویم و به همین منظور نیز ساخت دو فیلم نیمه بلند در دستور کار قرار گرفته است.

مسؤول خانه پویانمایی خانواده تبلیغی عقیق ابراز کرد: حمایت دفتر تبلیغات از این گروه تبلیغی چشمگیر نیست و در بحث حمایت های مالی نیز به صورت کارشناسی، برآورد هزینه صورت نمی گیرد به عنوان مثال برای ساخت اثری با هزینه  20 میلیون تومان، تنها 3 میلیون به ما پرداخت کرده اند که با این حمایت ها به هیچ وجه نمی توان به سمت تولید اثر رفت.

عظیمی در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما در خانواده تبلیغی عقیق این بوده که هنر را فدای اقتصاد نکرده و هویت فرهنگی و هنری خود را حفظ کنیم و اگر برای نهاد و یا سازمانی اثری تولید کرده ایم مهم‌ترین موضوعی که مورد بررسی قرار داده ایم این بوده که موضوع آن اثر در راستای دغدغه های ما باشد./872/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات