۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۱۵۳

شورای حکمای مسلمان از خدمات پادشاه عربستان تقدیر کرد

شورای حکمای مسلمان از تصمیم عربستان مبنی بر پذیرش حجاج قطری برای ادای فریضه حج تجلیل کرد.
شورای حکمای مسلمان

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای حکمای مسلمان به ریاست احمد طیب شیخ الازهر مصر از اقدام ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی در پذیرش حجاج قطری با هزینه دولت عربستان و فراهم ساختن امکانات ویژه برای آنان تجلیل کرد.

شورای حکمای مسلمان اقدام پادشاه عربستان را در چهارچوب اهتمام ملک سلمان بر حفظ وحدت امت اسلامی و ترویج روحیه برادری در میان جامعه اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: عربستان سعودی نقش تاریخی و مثبتی را در خدمت به حجاج بیت‌الله الحرام از خود نشان داده است.

شورای حکمای مسلمان در پایان با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام و خطرهای فراوان پیش روی امت اسلامی بر ضرورت حفظ وحدت و همدلی کشورهای مسلمان تاکید کرد.

گفتنی است که پیش از این اخباری مبنی بر ممنوعیت سفر حجاج قطری به عربستان به دلیل اختلافات سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک ریاض با دوحه منتشر شده بود. عربستان سعودی با ارسال هواپیمای خطوط هوایی خود به دوحه، حجاج قطری را با هزینه شخصی عربستان به ریاض آورد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که این اقدام عربستان در حقیقت پیامی برای پایان تنش میان ریاض و دوحه و از سر گیری روابط مجدد کشورهای عربی با قطر است./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات