۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۱۹۱۳۷
رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین مطرح کرد:؛

موکب‌های عزاداری اربعین باید شناسنامه دریافت کنند

رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری ویژه اربعین، گفت: موکب‌های عزاداری اربعین باید برای انجام فعالیت‌های خود با مراجعه به ستاد مردمی اربعین شناسنامه دریافت کنند تا بتوانند در مسیرهای تعیین شده مستقر شوند.
حجت الاسلام سید مطهر علیزاده

حجت الاسلام سید مطهر علیزاده، رییس ستاد مردمی اربعین استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به برپایی موکب‌های عزاداری ویژه اربعین گفت: موکب های عزاداری اربعین باید برای انجام فعالیت‌های خود با مراجعه به ستاد مردمی اربعین شناسنامه دریافت کرده تا بتوانند در مسیرهای تعیین شده مستقر شوند.

وی در ادامه با اشاره به همکاری ستاد عتبات عالیات  با موکب‌های ویژه عزاداری افزود: به فضل الهی همکاری و هماهنگی ستاد عتبات عالیات استان با ستاد مردمی اربعین که کار تشکیل موکب‌ها و مستقر کردن آنها را بر عهده دارد سبب شده که هر ساله شاهد افزایش آمار زائرین باشیم.

رییس ستاد مرپمی اربعین در ادامه با اشاره به افزایش تعداد زائرین جهت پیاده روی اربعین اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌هایی که در راستای سازماندهی امور مربوط به زائرین انجام می‌گیرد ما هر ساله شاهد افزایش تعداد زائرین برای پیاده روی اربعین هستیم از این رو باید نظمی در کاروان‌ها ایجاد شود تا شاهد کاهش مشکلات باشیم.
وی در ادامه با اشاره به وجود برخی از سو استفاده‌ها در خصوص وضعیت کاروان‌ها و موکب‌های عزاداری ابراز کرد: برای جلوگیری از برخی سوءاستفاده‌ها باید وضعیت کاروان‌ها و موکب‌ها مشخص شود که در این راستا ستاد مردمی اربعین از سوی ستاد بازسازی در صدد شناسنامه دار کردن هیأت‌های مذهبی برای برپایی موکب‌ها است.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با اشاره به مکان استقرار ستاد مردمی اربعین تصریح کرد: ستاد مردمی اربعین استان قزوین هم اکنون در خیابان نادری در ساختمان ستاد عتبات عالیات استقرار دارد که فعالیت‌های خود را با همکاری این نهاد به طور گسترده و سازمان دهی شده انجام داده و خدمات ویژه خود را ارائه می‌دهد.

وی در پایان گفت: از هیأت‌هایی که قصد دارند امسال در مراسم پیاده روی اربعین حضور پیدا کنند تقاضا می‌شود که به ستاد عتبات عالیات مراجعه کنند تا هم دستورالعمل‌های لازم به آنها داده شود و هم خدماتی توسط این ستاد به آنها ارائه شود./873/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات