۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۵۱۹۱۳۰
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

نفوذ خطورات شیطانی در فکر انسان عاملی برای گمراهی برگشت ناپذیر است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: خطورات شیطانی بُعد نفوذ بسیار زیادی در تشکیل افکار و عقاید انسان دارد تا جایی که می تواند منجر به انکار وجود خداوند و قیامت از طرف انسان شود.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی، امام جمعه موقت اصفهان در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: هدف شدن دنیا برای انسان راه نفوذ شیطان را هموارتر می کند.

وی در ادامه بررسی حجاب های کسب معرفت الله افزود: یکی از مهم ترین عواملی که می تواند حجابی بر سر کسب معرفت الله باشد وسوسه های شیطان است؛ شیطان به عنوان مهم ترین دشمن خارجی انسان در کنار نفس اماره به عنوان مهم ترین دشمن درونی برای دور نگه داشتن انسان از رسیدن به سعادت فعالیت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در تشریح جنس شیطان و نوع نفوذش در افکار اظهار کرد: شیطان جسم لطیف است به همین دلیل به راحتی در روح انسان که لطافت دارد نفوذ می کند و با ایجاد وسوسه های مختلف سبب گمراهی برای انسان می شود؛ شبهات مختلفی که در ذهن انسان نقش می بندد به دلیل خطوراتی است که از سوی شیطان ایجاد می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: خطورات شیطانی بُعد نفوذ بسیار زیادی در تشکیل افکار و عقاید انسان دارد تا جایی که می تواند منجر به انکار وجود خداوند و قیامت از طرف انسان شود؛ برخی افراد از این که عمل خوبی را از ابتدای عمرشان تاکنون انجام نداده اند به خودشان می بالند و این مسأله یکی از نتایج خطورات شیطانی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به سی و هشتم سوره عنکبوت که می فرماید«وَعَادًا وَثَمُودَ وَقَدْ تَبَیَّنَ لَکُمْ مِنْ مَسَاکِنِهِمْ وَزَیَّنَ لَهُمُ الشَّیْطَانُ أَعْمَالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِیلِ وَکَانُوا مُسْتَبْصِرِینَ» تشریح کرد: شیطان به واسطه زینت بخشیدن به کارهای خرافی و خلاف موجبات گمراهی عمیق بسیاری از افراد را فراهم می آورد تا جایی که این افراد راه بازگشتی برایشان باقی نمی ماند و متوجه این گمراهی خود نمی شوند تا به عذاب دنیوی و اخروی گرفتار شوند.

وی اذعان کرد: برخی افراد با تبعیت از کوردلان به ظاهر روشنفکر راه زندگیشان را برخلاف جریان صراط مستقیم انتخاب می کنند و شیطان نیز آن ها را به گمراهی بیشتر هدایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی در پایان گفت: به دست آوردن هر چه بیشتر به منافع دنیوی از مسائلی است که می تواند انسان را به دام های شیطان گرفتار کند؛ این مسأله در جامعه امروز بسیار زیاد شده است که افرادی به عنوان فال گیر و رمّال از مردم گرفتار اخاذی می کنند./867/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات