۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۱۹۱۰۸
امام جمعه بقاع غربی لبنان:

آمریکا به تروریست خواندن مبارزان با تروریسم پایان دهد

نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به آمریکا توصیه کرد به اتهام زنی علیه مبارزان با تروریسم پایان دهد.
شیخ علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی الخطیب نایب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های نماز جمعه مسجد لبایا در بقاع غربی گفت: سالروز پیروزی در جنگ 33 روزه سال 2006 یادآور پایگاه ضروری برای تفکر نسبت به اهمیت مقاومت در مواجهه با خطر دشمن صهیونیستی در جوامع عربی به ویژه لبنان به شمار می آید. 

وی افزود: دستاورد مقاومت سبب ناکامی نقشه دشمن صهیونیستی و اخراج آن از بخش بزرگی از خاک اشغالی لبنان و تحقق امنیت و ثبات شد. مقاومت اسلامی با وجود امکانات بسیار ضعیف نسبت به کشورهای عربی با قدرت در برابر رژیم صهیونیستی ایستاد و لبنان را از شرارت بزرگ نجات داد.

این روحانی لبنانی با اشاره به اینکه واقعیت ها درباره مقاومت به ویژه پس از آزادی جرود عرسال از لوث تروریست ها روشن شده است، تصریح کرد: هم اکنون نیز همگان باید به حمایت از ارتش در نبرد با گروه تروریستی داعش بپردازند.

وی بیان داشت: نیاز به همکاری بین المللی جهت مبارزه با تروریسمی که تهدیدی جهانی به شمار می آید، برای همگان آشکار شده است. آمریکا و همپیمانان این کشور را به جای مقابله با گروه های مبارز با تروریست ها و اتهام زنی به آنان، به درمان جدی این آفت فرامی خوانیم.

شیخ علی الخطیب از مواضع برخی گروه ها درباره برقراری روابط با سوریه انتقاد کرد و گفت: این روابط پیامدهای بسیار خوبی بر اقتصاد لبنان دارد و هماهنگی میان ارتش لبنان و سوریه در مقابله با گروه های تروریستی می تواند بخش های اشغالی لبنان را از لوث تروریست ها آزاد کند.

امام جمعه بقاع غربی بر لزوم تجدیدنظر مواضع گروه های شبهه افکن تأکید کرد و مواضع میشل عون رییس جمهور لبنان را نسبت به مصالح ملی و حقوق شهروندی ستود./980/ب901/د 

ارسال نظرات