۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۱۰۷
امام جمعه برج البراجنه:

مصلحت لبنان در گرو بازگشت روابط با سوریه است

امام جمعه برج البراجنه بیروت خطاب به مخالفان بازگشت روابط با سوریه تأکید کرد که این مساله در چارچوب مصالح لبنان قرار دارد.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: ما در برابر استحقاق ملی بزرگ یعنی مبارزه با باندهای تروریسم و تکفیر در جرود القاع و رأس بعلبک زیر پرچم ارتش لبنان قرار داریم. همه ما وظیفه داریم به حمایت از این نبرد ملی و سراسر کرامت بپردازیم و به ارتش اطمینان داشته باشیم.

وی بر لزوم تحکیم وحدت و عدم بازگشت به مواضع غیر مسؤولانه و گفتمان خشونت زا تأکید کرد و افزود: صحفه اختلافات میان لبنانی ها باید بسته شود تا صحفه جدیدی مبتنی بر مشارکت ملی و محافظت از مصالح لبنان بگشاییم. هم اکنون نیز مصالح لبنان در گرو بازگشت روابط طبیعی با سوریه است و هیچ کس نمی تواند این واقعیت را منکر شود.

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خطاب به فتنه گران تصریح کرد: به عقلانیت خود بازگشته و عملکردتان را مورد نقد قرار دهید. مقاومت تنها گزینه برای استقلال و حاکمیت است و سوریه نیز بخشی از اعراب به شمار می آید. به سیاست کینه توزی و توطئه علیه سوریه پایان داده و از خواب چند ساله بیدار شوید.

حجت الاسلام قبلان ادامه داد: لبنان و سوریه باید به صورت یکپارچه به قطع دست توطئه و تکفیر بپردازند و هماهنگی را برای بازگشت اعتبار و بازسازی دو کشور دوست و همسایه آغاز کنند.

وی جنایت تروریستی روز گذشته در بارسلون را محکوم کرد و گفت: تروریسم یک آفت جهانی و خطری روزافزون است. عملیات تروریستی روز گذشته در اسپانیا یک تجاوز آشکار و اقدامی مغایر همه معیارهای دینی و انسانی به شمار می آید.

این روحانی لبنانی در پایان خاطرنشان ساخت: مقابله با تروریسم با محکومیت و پیام تاسف آمیز امکان پذیر نیست بلکه به اقدامی صادقانه و جدی با حضور همه دولت ها نیاز دارد./980/ب901/د

ارسال نظرات