۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۱۰۶

سخنان ائمه جمعه کشور در یک نگاه

همه دولت‌ها با تنفیذ ولایت، دولت مشروع هستند، شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی جوان نسل سوم انقلاب را به نمایش گذاشت، نمایندگان هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم ندارند،عاقبت اعتماد و اطمينان به آمريكا شكست است بخشی از سخنان ائمه جمعه کشور در این هفته بود.
ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همه دولت‌ها با تنفیذ ولایت، دولت مشروع هستند، شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی جوان نسل سوم انقلاب را به نمایش گذاشت، نمایندگان هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم ندارند،عاقبت اعتماد و اطمينان به آمريكا شكست است بخشی از سخنان ائمه جمعه کشور در نماز جمعه این هفته بود که محور بیشتر سخنان آنان وظیفه نمایندگان مجلس در رای اعتماد دادن به کابینه پیشنهادی دولت بود.

با توجه به اینکه در هفته گذشته نمایندگان مجلس روز های شلوغی را سپری کردند تا بتوانند با شنیدن صحبت های وزرای پیشنهادی بهترین انتخاب را در کابینه دولت دوازدهم انجام دهند به همین خاطر اکثر ائمه جمعه کشور به این موضوع پرداختند و توصیه کردند که نمایندگان بر اساس ضوابط و رعایت ارزش های اسلامی کسانی را بر مسند وزارت بنشانند که بتوانند خدمتگزاران شایسته ای برای ایران اسلامی باشند.

همچنین با توصیه ای به دولتمردان اینکه باید توجه کنند که افرادی را که متدین و لایق هستند را نباید به بهانه اینکه در حزب و خط آنها نیست در دولت مورد استفاده قرار ندهند  و وزرا باید توجه داشته باشند که از حامیان فتنه در پست ها کلیدی استفاده نکنند.

با توجه به سخنان ائمه جمعه کشور در موضوعات مختلف، بخش ذیل به برخی از سخنان ائمه جمعه های کشور اشاره شده است که با هم می خوانیم.

همه دولت‌ها با تنفیذ ولایت، دولت مشروع هستند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: وزرا قدرت خود را در راه خدمت به دین، معنویت و گسترش ارزش ها به کار بگیرند و از جناح و حزب مداری دوری کرده و به خدمت مداری روی بیاورند.

ادامه مطلب...

شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی جوان نسل سوم انقلاب را به نمایش گذاشت

امام جمعه مشهد گفت: مستکبران که با تهاجم فرهنگی سعی کردند هویت جوانان ما را بگیرند و او را به انواع مفاسد آلوده کنند، در شهادت شهید حججی ماهیت حقیقی این نسل را مشاهده کردند.

ادامه مطلب...

نمایندگان هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم ندارند

امام جمعه قم با اشاره به جلسه بررسی صلاحیت وزرا در مجلس، گفت: نمایندگان نباید هیچ ملاحظه ای را بر حفظ نظام و ارزش های اسلامی مقدم بدارند.

ادامه مطلب...

عاقبت اعتماد و اطمينان به آمريكا شكست است

امام جمعه اصفهان با اشاره به کودتای ۲۸ مرداد، گفت: از آن موقع ياد گرفتيم كه آمريكايي‎ها قابل اعتماد نيستند، نمي‎شود به آنان اعتماد كرد و عاقبت اعتماد به آمريكا شكست است.

ادامه مطلب...

ضرورت تقویت توان دفاعی و موشکی برای مقابله با تهدیدات دشمن

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت توان موشکی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: با هیچ فردی در این ارتباط مذاکره نمی‌کنیم چون موشک‌های ما قابل مذاکره نیستند.

ادامه مطلب...

نمایندگان مجلس در انتخاب وزرا مصالحه و مماشات نکنند

امام جمعه اردبیل با اشاره به ضرورت انتخاب وزرای اصلح برای اداره هر چه بهتر کشور، گفت: نمایندگان در انتخاب وزرای اصلح مصالحه یا مماشات نکنند.

ادامه مطلب...

نمایندگان مجلس به دور از اهرم‌های فشار و با رعایت مصلحت نظام به وزرا رأی دهند

امام جمعه زاهدان گفت: اگر اهرم فشاری در پا تا سر رییس جمهور بود نمایندگان تحت تأثیر این اهرم قرار نگیرند و‌ چشم به مصلحت و خیر نظام بدوزند و در دادن رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی با چشم باز اقدام کنند.

ادامه مطلب...

مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی انقلابی، فراجناحی و قدرتمند است

امام جمعه اراک با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نهادی انقلابی، فراجناحی و قدرتمند است، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام متشکل از ۴۰ نفر از سیاستگذاران و نخبه های فکری و سیاسی کشور بوده و از سوی رهبری وظایف سنگینی به این نهاد محول شده است.

ادامه مطلب...

حفظ ارزش ها و اصالت نظام اسلامی مهمترین رسالت دولت ها است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، حفظ ارزشها و اصالت نظام اسلامی را مهمترین رسالت دولتها برشمرد و گفت: دولت باید با ابتکار و خلاقیت در کار به فکر رفع مشکلات مردم باشد تا جاودانه شود.

ادامه مطلب...

در پایان گفتنی است ائمه جمعه کشور در بخشی از سخنان خود به شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی اشاره کردند و از مقام بالای این شهید بزرگوار گفتند و اینکه شهید حججی نقشه تمام دشمنان اسلام را با شهادتش نقش بر آب کرد و همچنین از خانواده این شهید بزرگوار تقدیر کردند./۱۳۲۵/۳۰۲/خ

ارسال نظرات