۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۴
کد خبر: ۵۱۹۱۰۰

امام جمعه بغداد خواستار توجه مسؤولان به توصیه‎های مراجع تقلید شد

امام جمعه بغداد تصریح کرد که مسؤولان سیاسی شیعه و حاکمان باید به توصیه‎های مراجع تقلید به عنوان حجت خداوند در دوران غیبت امام زمان (عج) توجه کنند.
حجت الاسلام شیخ جعفر الربیعی امام جمعه بغداد

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ جعفر الربیعی امام جمعه بغداد در خطبه‎‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، پیشاپیش شهادت امام جواد (ع) را تسلیت گفت و بیان داشت: ائمه اطهار (ع) در دوران زندگانی خود تلاش کردند به مردم بفهمانند حاکمان ظالم، غاصبان حکومت هستند و شرعیت ندارند بنابراین مردم باید نسبت به فعالیت در چنین حکومت‎هایی هوشیار باشند.

وی افزود: پیروان ائمه اطهار (ع) نباید در حکومت‎های ظالم و ستمگر نقشی داشته باشند مگر آنکه کیان اسلام در خطر باشد. برخی از شیعیان و پیروان ائمه اطهار (ع) نظیر علي بن يقطين باوجود حضور در حکومت‎های ظلم و جور از حقوق مردم دفاع می‎کردند.

امام جمعه بغداد تصریح کرد: مراجع دین حجت خداوند در دوران غیبت بر مردم هستند بنابراین احزاب سیاسی شیعه و حاکمان باید به توصیه‎های مراجع توجه کنند.

امام جمعه کوفه مسؤولان فاسد را مایه فتنه در عراق دانست

حجت الاسلام ضیاء الشوکی امام جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته به سفر حجت الاسلام سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر به برخی از کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: عراق تابع و پیرو هیچ کشوری در جهان نیست و سفر حجت الاسلام صدر به برخی از کشورهای منطقه با هدف ایجاد روابط جدید میان عراق و کشورهای نظیر عربستان و امارات صورت گرفت.

وی افزود: عراق آماده است که با کشورهای مختلف بر اساس احترام و صداقت همکاری و ارتباط داشته باشد. حجت الاسلام صدر خواهان حل مشکلات منطقه و گسترش صلح و محبت میان مردم است.

امام جمعه کوفه با بیان اینکه عراقی ها مردم مظلومی هستند که از سوی جنایتکاران مورد ظلم و کشتار قرار گرفته اند، ادامه داد: برخی از مسؤولان خود را به تاجران جنگ و فرماندهان فتنه فروخته‎اند و درپی ایجاد اختلاف و چند دستگی در میان مردم عراق هستند./۹۹۴/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات