۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۵۱۹۰۹۷
امام جمعه نجف:

همه پرسی اقلیم کردستان وحدت ملی را تهدید می‎کند

امام جمعه نجف اشرف خاطرنشان کرد: همه پرسی اقلیم کردستان وحدت ملی را تهدید می‎کند و باید با گفت‎وگو این مشکل را حل و فصل کرد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، گفت: ملت عراق در انتظار ساعت صفر برای آغاز عملیات آزادسازی تلعفر از چنگال جریان تروریستی داعش است و امیدواریم که در این عملیات آسیب بسیاری نبینیم.

وی با اشاره به سفر چند تن از مسؤولان اقلیم کردستان عراق به بغداد، اظهار داشت: برگزاری همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق بر خلاف قانون اساسی و تهدید کننده وحدت ملی است و مسؤولان هر دو طرف باید با گفت‎وگو مشکلات این کشور را حل و فصل کنند.

امام جمعه نجف در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه از بی مبالاتی مسؤولان در انجام وظایف خود انتقاد کرد و بیان داشت: در برخی از استان‎ها شاهد تراکم زباله و عدم پاکیزگی شهرها هستیم که مسؤولان ذی ربط باید هر چه سریعتر به این مشکل رسیدگی کنند.

وی با اشاره به درخواست مردم منطقه الکراده بغداد نسبت به ممنوعیت فروش مشروب ادامه داد: مسؤولان دولت باید هر چه سریعتر مانع از فروش مشروبات در بغداد شوند.

حجت الاسلام قبانچی از برنامه های دینی و معرف شناسی آستان مقدس حسینی برای سنین ۱۴-۱۸ که در تابستان امسال برگزار شد، تقدیر و تشکر کرد.

وی نسبت به بالا رفتن سن ازدواج میان جوانان ابراز نگرانی کرد و خاطرشان کرد: روایات مختلف از معصومین (ع) مبنی بر استحباب ازدواج جوانان وجود دارد. مهمترین راه برای خروج از بالا رفتن سن ازدواج، تلاش مسؤولان و خانواده برای ازدواج جوانان است.

امام جمعه نجف تصریح کرد: مسؤولان ذی ربط باید موسسه و مراکز ازدواج در عراق دایر کنند تا سن ازدواج کاهش یابد./994/ب۹۰۱/د

ارسال نظرات