۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۵۱۹۰۸۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

برای مقابله با پدیده طلاق، اراده ملی لازم است

امام جمعه خوی گفت: برای مقابله با طلاق، یک عزم جدی ملی ضرورت دارد و باید آحاد مردم و مسؤولان نظام با کمک همدیگر با این وضعیت مقابله کنند.
امام جمعه خوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در خطبه های نماز جمعه با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا، به موضوع طلاق از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: متأسفانه در اثر نفوذ و گسترش فرهنگ های وارداتی، شاهد گسترش طلاق در سطح جامعه هستیم در حالی که دین مقدس اسلام از طلاق نهی فرموده و او را مورد نکوهش قرار داده است.

وی با اشاره به آیات و روایات بر منفور بودن طلاق از دیدگاه اسلام پرداخت و گفت: برای مقابله با طلاق، یک عزم جدی ملی ضرورت دارد و باید آحاد مردم و مسؤولان نظام با کمک همدیگر با این وضعیت مقابله کنند.

ولایت و امامت امیرمؤمنان در غدیر، اسلام را تکمیل کرد

مسؤول مدارس علمیه خوی با اشاره به حجة الوداع یعنی آخرین حج پیامبر بزرگوار که در آن موضوع ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) با دستور خداوند به مردم ابلاغ شد، اظهار داشت: در مورد حجة الوداع و موضوع ولایت و امامت امیرمؤمنان آیات و روایات متعددی وارد شده است که صریح ترین، جامع ترین و گویاترین همه آنها آیه شریفه "يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بـَلِّـغْ مَا أُنْـزِلَ إِلـَيـْكَ مِـنْ رَبِّـكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ، اي پيامبر آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده است كاملا (به مردم) برسان و اگر نكني، رسالت او را انجام نداده‏ اي و خداوند تو را از (خطرات احتمالي) مردم نگاه ميدارد" است که بر اساس مفاد این آیه و آیات دیگر دین خداوند با ابلاغ ولایت و امامت امیرمؤمنان(ع) تکمیل شد.

ولایت مداری ایرانیان عامل احترام ظاهری مأمون به امام رضا بود

خطیب جمعه خوی با اشاره به 25 ذی القعده روز حرکت حضرت امام رضا(ع) از مدینه به سوی خراسان اظهار داشت: مأمون برای حل مشکلات حکومت خویش و تحت نظر گرفتن فعالیتهای امام و بهره برداری از شخصیت امام در میان ایرانیان، او را با تحمیل و تهدید به ایران آورد و در عین حال به خاطر ولایت مداری ایرانیان، ناچار در ظاهر احترام امام رضا(ع) را نگه می داشت.

آتش زدن مسجد الاقصی غربی ها و صهیونیسم را رسوا کرد

حجت الاسلام شکوری با اشاره به 30 مرداد سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست ها در سال 1969 میلادی که بدین مناسبت روز جهانی مسجد نامگذاری شده است، اظهار داشت: از روزی که استکبار جهانی این غده سرطانی و رژیم جعلی را طراحی و در بیت المقدس روی کار آوردند تاکنون از هیچ جنایتی علیه مسلمانان و اماکن مقدس آنان فروگذار نکرده است.

وی تصریح کرد: صهیونیست ها مصداق بارز این آیه شریفه هستند که می فرماید: وَمَنْ أَظْلـَمُ مـِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا چه كسي ستمكارتر از كساني است كه از بردن نام خدا در مساجد او جلوگيري مي‏كنند و سعي در ويراني آنها دارند، آتش زدن مسجد الاقصی غربیان و صهیونیسم را در سطح جهان رسوا کرد.

مسؤولان وظیفه دارند زمینه های ازدواج جوانان را فراهم سازند

خطیب جمعه خوی با اشاره به یک شهریور مصادف با اول ذی الحجه روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) که روز ازدواج نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به مشکلات عدیده ای که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد همه مسؤولان نظام جمهوری اسلامی وظیفه دارند زمینه های ازدواج جوانان را فراهم سازند./936/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات