۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۱۹۰۷۶
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نقطه شروع دعوت به توحید تمام انبیای الهی از کعبه بوده است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه دین و آیین خداوند متعال هم از نقطه کعبه گسترش پیدا کرده است، گفت: تنها دعوت به توحید پیامبر از کعبه نبوده بلکه پیامبران گذشته هم نظر به کعبه داشتند و کعبه پایگاه نشر و گسترش دین بود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره یاری رساندن مسلمانان به یکدیگر گفت: همه مومنان و مسلمانان باید با ابزار تقوای الهی یکدیگر را یاری کنند تا جامعه ما جامعه درستی، عدالت، ایمان، جامعه کارهای شایسته، رحم و عطوفت و جامعه قرآنی و اهل بیتی باشد.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو افزود: یکی از مناسبت‌ها روز دحوالارض است یعنی روزی که زمین از نقطه کعبه به بزرگ شدن، توسعه پیدا کردن و پهن شدن آغاز شد در حقیقت زمین از آن نقطه‌ای که کعبه بنا شده است گسترش دیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه دین و آیین خداوند متعال هم از نقطه کعبه گسترش پیدا کرده است اظهار کرد: تنها دعوت به توحید حضرت محمد(ص) از کعبه نبوده است بلکه پیامبران گذشته هم نظر به کعبه داشتند کعبه پایگاه نشر و گسترش دین بود دعوت حضرت رسول هم از نقطه کعبه به گوش مردم رسید هم چنین از این نقطه کار انبیا کامل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ماجرای غدیر خم ابراز کرد: اینکه خداوند متعال در غدیر خم به دلیل اقدام تبلیغی پیامبر و معرفی ولایت امیرمومنان(ع) و اولاد آن بزرگوار به مردم فرمود من امروز دینم را بر شما کامل و نعمتم را تمام کردم این اتمام و اکمال دین همگی مرهون کعبه خواهد بود.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به نقطه ظهور حضرت مهدی(عج) تاکید کرد: امام زمان هنگامی که ظهور می‌کند به کعبه تکیه می‌کند و از آنجا دعوت خود را به گوش جهانیان می‌رساند به گونه‌ای که اهل عالم هر کجا که هستند هم امام را می‌بینند و هم صدای او را می‌شنوند.

وی در ادامه اضافه کرد: حضرت مهدی(عج) از همه نقطه کعبه به جهانیان اعلام می‌کنند که قرار است جهان یکپارچه آکنده از عدل و قسط شود تمام آرزوها و آرمان‌های پیامبران پیشین از همان نقطه‌ای که زمین گسترش پیدا کرد و دین به گوش جهانیان رسید محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به مضمون دعای مخصوص روز دحوالارض خاطرنشان کرد: در فرازی از این دعا آمده است لعنت باد بر کسانی که ظلم کردند و حق اولیای الهی را که حاکمیت جهانی بود از آنها گرفتند در فرازی دیگر دعا می‌کنیم که خداوند متعال فرج ولی الهی حضرت حجت بن الحسن(عج) را نزدیک گرداند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: این مناسبت ارزشمند را به تمام آزادگان تبریک عرض کرده و شایسته است یاد و نام شهید محسن حججی آخرین آزاده ای را که هم چون مقتدای خود حسین بن علی(‌ع)  سر مبارکش از بدن شریفش جدا شد گرامی بداریم شهیدی که برای ایران عزیز عزت و حماسه آفرید.

وی در پایان گفت: مساجد کانون نشر فرهنگ دینی است در مساجد باید سبک زندگی آموخته شود و به مردم تعلیم داده شود در مساجد باید وحدت و انسجام ملی را مستحکم کنیم در مساجد نباید معارضات جناحی ورود پیدا کند مساجد جایگاه انسان‌های مومن و مخلصی است که برای خداوند و علاقه به دین در آنجا حضور پیدا کرده‌اند از این رو مساجد متعلق به خداوند متعال است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
الان فصل حج هست ای کاش قسمت ما هم بشود
0
0