۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
کد خبر: ۵۱۹۰۶۰
امام جمعه میانه:

تدریس علوم انسانی غربی نشان از عدم تحقق تحول فرهنگی است

امام جمعه میانه گفت: پس از گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی همچنان متون غربی که منشأ الحادی دارد در دانشگاه های کشور تدریس می شود و این به معنای عدم موفقیت در ایجاد تحول و تغییر در علوم انسانی و شکل گیری انقلاب فرهنگی است.
علوم انسانی

حجت الاسلام عبدالله محمدی، امام جمعه میانه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به تلاش امام خمینی(ره) برای ایجاد انقلاب فرهنگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سال های متمادی است که متون غربی به ویژه در عرصه های اجتماعی و روانشناسی در کشور تدریس می شود و بر خلاف خواست و تلاش امام راحل(ره) انقلاب فرهنگی و تحول در علوم اسلامی رخ نداده است.

وی افزود: پس از گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی همچنان متون غربی که منشا الحادی دارد در دانشگاههای کشور تدریس می شود و این به معنای عدم موفقیت در ایجاد تحول و تغییر در علوم انسانی و شکل گیری انقلاب فرهنگی است.

امام جمعه سابق تکاب گفت: علت تاکید رهبر معظم انقلاب برای ایجاد تحول در علوم انسانی به دلیل تفاوت ماهوی علوم انسانی غربی و اسلامی است، چرا که مبنا و اساس در علوم اسلامی، خداوند متعال و در علوم انسانی غربی انسان هست.

وی ادامه داد: دین اسلام به تربیت انسان بر اساس مبانی توحیدی و آرمانگرایانه تاکید دارد و وجود مسأله انتظار فرج در بین مسلمین یکی از علل امیدواری مستضعفان به اعاده حق و حقوق خود از مستکبران است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به عدم بهره گیری علوم انسانی غربی از تعالیم مسیحیت و دیگر ادیان آسمانی، افزود: مسائل اعتقادی به مانند پذیرش معاد و عالم آخرت در مکتب فکری غرب جایگاهی ندارد و از این رو است که به مباحثی مانند عدالت محوری و مبارزه با ظلم پرداخته نمی شود.

وی به وجود سه دوره تربیتی برای فرزندان در مکتب فکری اسلام اشاره و اضافه کرد: بر اساس کلام نبی گرامی اسلام(ص) هر مقطع سنی کودک انسان نیازمند به یک شیوه خاص تربیتی است به طور مثال کودک باید تا هفت سالگی امیر، 14 سالگی اسیر و تا 21 سالگی وزیر باشد.

امام جمعه میانه با اشاره به تلاش برخی گروه ها برای اجرای سند 2030 یونسکو در ایران اسلامی، گفت: تمام آموزه های این سند بر اساس کاپیتالیسم غربی و آموزه های الحادی است که در آن به اخلاقیات اسلامی و روش های تربیتی صحیح و دینی توجهی نشده است.

حجت الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تضاد علوم انسانی غربی با علوم اسلامی به ویژه در عرصه های اعتقادی و حوزه های مربوط به عفاف و حجاب سبب شده است تا مقام معظم رهبری به کرات بر ضرورت اسلامی سازی علوم انسانی تاکید کنند.

وی در پایان به ضرورت کاربردی کردن متون دینی و علوم انسانی در عرصه زندگی بشر امروزی اشاره و اظهار کرد: باید در تمام متون آموزشی دانشگاهی و غیر آن تحول بنیادین رخ داده و عرصه برای تدریس و تبیین علوم انسانی اسلامی فراهم شود./936/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات