۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۹۰۳۶
در مزار شهدای گمنام مجتمع ولایت؛

مراسم یادبود شهید حججی برگزار شد

مراسم یادبود شهید محسن حججی در مزار شهدای گمنام مجتمع ولایت برگزار شد.
شهی حججی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم یادبود شهید محسن حججی با حضور مدیران محله، اعضای شورایاری‌ها، کارکنان مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار و اعضای کانون‌های مردمی منطقه و شهروندان محلات منطقه چهار پیش از ظهر امروز در مزار شهدای گمنام مجتمع ولایت برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای مراسم قاری قرآن آقای مهدی‌زاده به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه حجت الاسلام مجید شیرازی‌فرد استاد حوزه با اشاره به مقام والاي شهادت اظهار داشت: شهادت، اوج تعالی انسان است، در فرهنگ اسلام و به ویژه تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت شهادت است، شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه کن می‌کند.

وی ادامه داد: شهيد حججی نیز یکی از کسانی است که با اقتدار خود در جهت خشکاندن ریشه ظلم تلاش کرد و به مقام شهادن نائل آمد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: آنچه در شهید حججی باید متذکر شد احترام به والدین است، این شهید در روند زندگی خود حتی برای اعزام به سوریه نیز از پدر و مادر خود کسب اجازه کرده است، او توانسته در شب بیست و یکم ماه رمضان رضایت مادر خود را برای رفتن جلب کند.

حجت الاسلام شیرازی‌فرد تاکید کرد: این نحوه برخورد شهید حججی در کسب رضایت والدین برای رفتن به جبهه حق نشانه ارزش والای مادر و پدر است، تا جایی که این شهید حتی به هنگام خداحافظی نیز به دست و پای مادر خود می‌افتد، زیرا رضایت پدر و مادر سبب برکت و گشایش در کارها می‌شود.

وی افزود: تصویر این شهید نشانگر مقاومت حضرت عباس(ع) است، همچنین در زمان اسارت جلوه‌گر حضرت زينب(س) بوده و در زمان شهادت نیز یادآور ارباب بی‌سر امام حسين(ع) است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: کودک این شهید نیز بیانگر مظلومیت حضرت رقیه(س) است، همانگونه که در مراسم تشییع این شهید نیز دیدیم فرزند شهید حججی با دیدن عکس پدر خود گریه می‌کرد.

در ادامه این مراسم محمد مبشری مداح اهل‌بیت(ع) به قرائت زیارت عاشورا پرداخت و سپس لحظاتی در مدح ائمه اطهار مدیحه سرایی کرد.

در پایان این مراسم غباروبی از مزار شهدا نیز با حضور مردم شهید پرور انجام شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات