۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۵۱۹۰۳۵
عصر امروز و با حضور اقشار گوناگون مردم؛

پیکر ۱۹ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در مشهد تشییع می شود

دبیر ستاد تشییع پیکر ۱۹ شهید گمنام دفاع مقدس با اشاره به جزئیات برگزاری مراسم تشیییع و تدفین این شهدا، گفت: مراسم اصلی عصر جمعه آغاز و پیکر این شهدای والامقام از محل چهارراه معلم تا چهارراه آزادشهر تشییع می شود.
تشییع پیکر شهدای گمنام

علیرضا ظفر، دبیر ستاد تشییع پیکر 19 شهید گمنام دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد به اعلام جزئیات برگزاری مراسم وداع مردم ولایتمدار و انقلابی مشهد مقدس با این شهدای گلگون کفن پرداخت.

ظفر با بیان این که سن تخمینی این 19 شهید گمنام تازه تفحص شده بین 16 تا 30 سال اعلام شده است، افزود: 18 تن از این شهدای والامقام در عملیات های خیبر، بدر، محرم، کربلای 2، کربلای 4 و کربلای 5 به شهادت رسیده اند و یک شهید نیز در تک دشمن به منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

دبیر ستاد تشییع پیکر 19 شهید گمنام دفاع مقدس با اشاره به جزییات برگزاری مراسم تشیییع و تدفین این شهدا، خاطرنشان کرد: مراسم اصلی از ساعت 17 روز جمعه آغاز شده و پیکر این شهدای والامقام از محل چهارراه معلم تا چهارراه آزادشهر تشییع خواهد شد. پس از برگزاری این مراسم، پیکر مطهر شهدا برای برگزاری مراسم تدفین به شهرستان های گناباد، نیشابور، خلیل آباد، شاندیز، مزداوند سرخس، بردسکن و تربت حیدریه اعزام خواهد شد و پیکر یکی از این شهدای گلگون کفن نیز در اردوگاه ثامن الائمه(ع) مشهد به خاک سپرده خواهد شد.

وی با اشاره به تشییع همزمان پیکر یکی از شهدای مدافع حرم که به تازگی در سوریه به شهادت رسیده است، اظهار کرد: پیکر مطهر شهید محمد حسینیان از تیپ فاطمیون که در تدمر سوریه توسط عامل انتحاری به درجه رفیع شهادت نائل آمده نیز همزمان با پیکر 19 شهید گمنام دفاع مقدس تشییع خواهد شد.

ظفر با بیان این که در مراسم استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده که در فرودگاه  شهید هاشمی نژاد مشهد برگزار شد، سردار وحیدی، وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیز خانم وحید دستجردی، وزیر اسبق بهداشت و آموزش پزشکی حضور به هم رساندند، حضور شخصیت های کشوری و لشگری در مراسم تشییع را نیز قابل پیش بینی دانست./820/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات