۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۱۹۰۳۴
دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان:

شیعیان در پاکستان جایگاه رفیعی دارند

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان گفت: شیعیان در پاکستان جایگاه رفیعی دارند و هیچگاه در پاکستان تفرقه و دودستگی ایجاد نکرده و به اختلافات فرقه ای دامن نزدیم.
«علامه عارف حسین واحدی» دبیر کل شورای علمای شیعه پاکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «نقش تشیع و رهبران آن در تأسیس و بقای کشور پاکستان» به مناسبت فرارسیدن هفتادمین سالگرد تأسیس جمهوری اسلامی پاکستان، شامگاه پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام عارف حسین واحدی، دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان و با حضور طلاب پاکستانی مدارس علمیه مشهد مقدس در محل مسجدالعلی برگزار شد.

حجت الاسلام عارف حسین واحدی طی سخنانی ضمن تمجید از هدایت های امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای مردم و حکومت پاکستان، اظهار کرد: وقتی من در نهادهای بزرگ پاکستان پا می گذارم، می بینم سران کشور در برابر قدرت های استکباری تسلیم هستند اما ایران ایستاده و انقلاب کرده و نورانیتی در جهان ایجاد کرده است.

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان، پیروزی نهضت آزادی این کشور را یک نعمت الهی قلمداد کرد و گفت: ما در کمیته همبستگی ملی با اهل سنت، سلسله نهضت آزادی پاکستان در 27 رمضان را یک امداد الهی قلمداد می کنیم؛ چرا که 27 رمضان نزد اهل سنت روز نزول قرآن شناخته می شود و این مسأله باور ما را تقویت می کند که این پیروزی یک هدیه الهی بوده است.

وی افزود: افتخار ما این است که پاکستان برای اولین بار عنوان یک کشور اسلامی را برای خود برگزید و در نقشه های بین المللی برای اولین بار یک کشور با نام توحید و اسلام به ثبت رسید و از همین رو نام کشور ما را پاکستان به معنای سرزمین پاک گذاشتند و شهدای ما قربانی شدند تا این هدف محقق شود.

حجت الاسلام عارف حسین واحدی ضمن تبیین نقش علمای تشیع در مقابله با توطئه دشمنان اسلام در پاکستان، زحمات «محمدعلی جناح» و «میر شوکت علی» به عنوان دو شخصیت تاریخ ساز و مظلوم این کشور را به زحمات حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه برای شکل گیری حکومت اسلامی در صدر اسلام تشبیه کرد و افزود: پیامبر اسلام(ص) مشکلات زیادی را در راه اسلام تحمل کردند و اگر حضرت خدیجه(س) و حضرت ابوطالب(ع) برای توسعه اسلام مجاهدت نمی کردند، اسلام پیش نمی رفت.

دبیرکل شورای علمای شیعه پاکستان خاطرنشان کرد: شیعیانی که برای استقلال پاکستان تلاش کردند، محبان اهل بیت بودند و اگر جد و جهد آنها نبود، پاکستان هرگز آزاد نمی شد. همانطور که این ملت، ابوطالب و خدیجه را فراموش کردند و با این فراموشی به آن ها ظلم کردند، همین ظلم به بزرگانی که اموال خود را برای آزادی پاکستان خرج کردند و نقش آفرینی جدی در استقلال این کشور داشتند نیز صورت گرفته است.

وی با اشاره به صبر والای علمای شیعه و عموم شیعیان در پاکستان را یکی از مظاهر تلاش شیعیان باید حفظ وحدت در این کشور و در نتیجه بقای جمهوری اسلامی پاکستان دانست و تصریح کرد: به لطف خدا امروز شیعیان در پاکستان جایگاه رفیعی دارند و ما هیچگاه در پاکستان تفرقه و دودستگی ایجاد نکردیم و به اختلافات فرقه ای دامن نزدیم؛ در حالی که قربانیان فراوانی دادیم اما احساسات جوانان خود را کنترل کردیم. این حکم رهبر ما شهید عارف حسینی و رهبر امروز ما، آیت الله سید ساجد نقوی بوده که وضعیت پاکستان را درک می کردند و برنامه آن ها این بوده که احساسات جوانان را کنترل کنند تا امنیت از پاکستان سلب نشود.

حجت الاسلام عارف حسین واحدی تأکید کرد: ما همواره در پاکستان اعلام کردیم که وقتی قانون پاکستان شکسته شود، خاطیان باید مجازات شوند. ما هیچگاه قانون را نشکستیم چون می دانستیم تفرقه افکنان هم دشمنان اسلام هستند و هم دشمنان پاکستان و از همین رو گفته ایم که جرم ما این است که برای پاکستان زحمت کشیده ایم و در تاریخ پاکستان که سرخ از خون شهدای ماست، این مسأله تأیید می شود./820/ب۲۰۲/د

ارسال نظرات