۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۵۱۹۰۳۳
حجت الاسلام پناهیان:

خائنان به ملت شعار جدایی دین از سیاست سر می‌دهند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دین قدرت ساز است، گفت: کسانی که در سیاست دین را به سکوت وا می‌دارند و ندای جدایی دین از سیاست سر می‌دهند خیانتکاران به مردم هستند.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه فاطمةالزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: قدرت و معنویت لازم و ملزوم یکدیگرند.

وی افزود: رابطه قدرت با معنویت یک رابطه قهری است کسانی که دم از جدایی دین از سیاست می‌زنند انسان‌های ظالمی‌ هستند که نابودی بشر را هدف گرفته‌اند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه صاحبان قدرت توانایی بازدارندگی و دعوت مردم به معنویت را دارند، ابراز کرد: انسان‌های قدرتمند می‌توانند عامل افزایش و یا کاهش معنویت در جامعه باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه معنویت قدرت ساز است، گفت: معنویت برای انسان اعتبار ایجاد می‌کند. امروز در عرصه سیاست برخی سیاسیون دین را به سکوت وا می‌دارند و اهالی معنویت را به آلوده شدن در سیاست متهم و آنان را از مداخله در امور سیاسی نهی می‌کنند.

استاد دانشگاه ادامه داد: این بیان که دین نباید در امر سیاست دخالت داشته باشد یک استدلال غلط و غیر منطقی است، انسان‌های دیندار هرگز نمی‌توانند نسبت به سیاست بی تفاوت باشند زیرا آنان تاثیر سیاسی فراوانی در کشور دارند بنابراین موضع گیری دینداران در برابر قدرتهای سیاسی امری عقلانی به شمار می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه در امر سیاست همه مردم باید حاضر باشند و نسبت به قدرتها نظر دهند، عنوان کرد: در جوامع امروزی انتخاب حاکمان اجرایی بر عهده مردم است اینکه بگویند عده‌ای در این انتخابات‌ شرکت کنند و عده‌ای دیگر حضور نداشته باشند یک سخن گزاف و احمقانه است چرا که سیاست برای جوامع بشری به منزله اکسیژن برای نفس کشیدن است.

حجت الاسلام پناهیان یادگیری سیاست را از تحصیل علم مهمتر دانست و گفت: مسؤولانی که فاقد فهم سیاسی هستند و براساس دهن بینی و منفعت طلبی شخصی جامعه را اداره می‌کنند خیانت کاران به مردم هستند.

استاد حوزه علمیه مهارت سخنوری را از ابزارهای مهم سیاست مداران برای اداره کشور بیان کرد و اظهار داشت: سیاستمداران برای متقاعد کردن دیگران ناچار به سخن گفتن در جلسات عمومی و خصوصی هستند آنانی که نتوانند درست صحبت کنند نمی‌توانند عملکرد مناسبی در برابر دفاع از حق مردم داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه نهج البلاغه امیرمومنان(ع) بیانگر بلاغت حضرت است، خاطرنشان کرد: امام سیاستمداری توانمند در عرصه سخنوری بودند اما متاسفانه طرفداران حضرت فارغ از این مهارت بودند برهمین اساس نتوانستند از ایشان در عرصه‌های مختلف دفاع کنند و به تبیین حق بپردازند بنابراین امروز آموزش سخنوری و سخن گفتن برای دینمداران بسیار ضروری است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات