۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۱۹۰۱۲
وزیر سابق اطلاعات:

منافقان امروز از منافقان دهه ۶۰ هم پیچیده‌تر هستند

حجت الاسلام مصلحی،انقلاب اسلامی ایران را تهدید جدی برای نابودی آمریکا دانست و نسبت به مواضع برخی افراد در داخل کشور انتقاد کرد و اظهار داشت: منافقان امروز از منافقان دهه ۶۰ هم پیچیده‌تر هستند .
حجت الاسلام و المسلمین مصلحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مراسم یادواره شهید هادی باغبانی که در مسجد امام رضا(ع) حکیمیه تهران برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از الگوهای شهداء امام حسین(ع) است، اظهار داشت: پرداختن به تاریخ اگر به اینگونه که امروز شاهد آن هستیم رخ نمی‌داد قطعا حرکت امام حسین(ع) توسط استکبار و صهیونیست دچار تحریف می‌شد.

وی ادامه داد: یک سوم قرآن تاریخ است و بیش از دوهزار آیه آن تاریخ گذشتگان را بیان می‌کند، امام راحل در مورد تاریخ می‌فرمایند " تاریخ معلم بشریت است "، این جمله یک نکته ظریف است که امام راحل با الگو از قرآن آن را بیان می کنند.

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد:  اگر به تاریخ رجوع نکنیم نمی‌توانیم راه درست را پیدا کنیم، شهید باغبانی مستندساز مدافعان حرم بوده است و در واقع او راه قرآن را رفته زیرا نگذاشته حرکت مدافعان حرم تحریف شود، در قرآن هم خداوند تاریخ را برای همه انسان‌ها مشخص کرده است تا همه بشریت هدایت شوند.

حجت الاسلام مصلحی یادآور شد: با خواندن این تاریخ باید اهدافی را دنبال کنیم، ابتدا قرآن تاریخ را برای این بیان می‌کند که انسان‌ها عقل خود را به کار انداخته و از تجزیه و تحلیل تاریخ به راه درست برسند.

منافقان امروز کشور از منافقان دهه 60 هم پیچیده‌تر هستند

وی افزود: چهار دهه از انقلاب می‌گذرد و اتفاقات گسترده‌ای در طول این تاریخ رخ داده است، ترور، جنگ و فتنه و همه مدل اتفاقات را داشته‌ایم، البته هنوز برخی در داخل کشور منافق هستند و از منافقان دهه ٦٠ هم پیچیده‌تر هستند، جریانات مختلف این چهار دهه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته که امروز پایدار هستیم، از این رو باید از تاریخ درس گرفت.

وزیر سابق اطلاعات ابراز داشت: یکی از اقوامی که قرآن به طور خاص به آنها پرداخته یهود و نصری هستند که نمونه امروزی آنها آمریکا و اروپا هستند، در قرآن آمده است که ولایت‌مدار یهود و نصری نباشید، این موضوع امروز هم صدق می‌کند و نباید پیرو اروپا و آمریکا بود، امروز آمریکا از گزینه نظامی روی میز حرف می‌زند، در مقابل هم برخی در داخل کشور هستند؛ اما چشمشان به سوی آمریکا و اروپا است و معتقدند که مشکلات تنها توسط غربی‌ها حل می‌شود.

حجت الاسلام مصلحی گفت: امروز به برکت وجود نازنین رهبر معظم انقلاب اسلامی و رهنمودهای ایشان کشور ما در مقابل آمریکا ایستاده است، به گفته رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند کند، امروز می‌بینیم که آمریکا موقعیت منطقه را به خطر انداخته اما ایران در کمال امنیت است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا خود را کدخدا می‌داند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که وقتی سربازان آمریکایی توسط ایران دستگیر شدند از ترس دچار شوک شدند، البته نباید فراموش کرد این امنیت هزینه‌های زیادی داشته است، در دفاع مقدس و دفاع از حرم، آمریکا برخورد با ما را تجربه کرده است.

برخی از اقدام موشکی سپاه خوشحال نشدند

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: کار موشکی که سپاه انجام داد فوق‌العاده بود ولی برخی در داخل کشور نمی‌توانند این موضوع را برتابند زیرا معتقدند که کدخدا را نباید زد، بعد از حمله موشکی سپاه تا ٤٨ ساعت سازمان سیاه و موساد از هدف گیری ایران گیج شده بودند، این در حالی است که سپاه با معذورات اسلامی موشک زدند تا مبادا مردم بی‌گناه کشته نشوند، پس حالا نباید دائما از کدخدا ترسید آنها کاری نمی‌توانند بکنند.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه ناتو در مورد حلب یک تجزیه و تحلیل ارائه داده و گفته بودند که اقدامات ما در حلب و اطراف آن به گونه‌ای است که نمی‌توانند حلب را فتح کنند، تصریح کرد:  از منظر آنها با فتح حلب، حکومت سوریه نمی‌تواند بروی کار بیاید، اما دیدیم که حلب توسط نیروهای مقاومت و ارتش سوریه و مدافعین حرم آزاد شد.

وی اضافه کرد: قرآن تاریخ گذشتگان را برای درس گرفتن بیان می‌کند، همچنین قرآن تاریخ را برای عبرت‌آموزی بیان می‌کند، در اربعین گذشته ٢٥ میلیون زائر به اربعین رفتند که دستگاه اطلاعاتی آمریکا با ارسال ٥٠٠ دانشجو به میان جمعیت زائرین تحقیقاتی را انجام داده که نهایتا متوجه شدند این اتفاق و این جمعیت یک تهدید برای نابودی آمریکا هستند.

انقلاب اسلامی ایران تهدیدی برای نابودی آمریکا است

وزیر سابق اطلاعات یادآور شد: در فضای مجازی در موتور جستجو گوگل با سرچ موضوع " فروپاشی آمریکا " می‌توان ١٤ میلیون مقاله را دید، برخی از اساتید آمریکایی در این مقالات اعلام کردند که منشا فروپاشی آمریکا انقلاب اسلامی ایران خواهد بود، با این وجود برخی در داخل کشور باز اعتقاد به آمریکا دارند.

حجت الاسلام مصلحی در پایان گفت: ما نباید مسیر شهدا را فراموش کنیم، انقلاب ما فراز و نشیب‌های زیادی را داشته اما باز می‌بینیم که سرفراز بیرون آمده‌ایم و این به برکت خون شهداء است./816/ ۲۰۰/ص

 

ارسال نظرات