۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۱۹۰۰۹
آیت الله سیدان:

قدرت و ثروت در فقدان ایمان مایه فساد می شود

آیت الله سیدان اشتغال به شناخت و تحصیل معارف دینی را مهمترین و ارزنده ترین اشتغال ها دانست و گفت: اگر انسان دین داشته باشد، قدرت، ثروت و امکانات را هم در راه خوبی ها به کار می گیرد در غیر این صورت همه امکانات را در مسیر بدبختی به کار می گیرد و عامل فساد می شود.
آیت الله سیدجعفر سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدجعفر سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان، امروز در دیدار با طلاب قلعه گنج کرمان گفت: مهمترین گوهر نفیسی که انسان در زندگی دنیا لازم دارد، گوهر شناخت راه و مکتب صحیح است.

وی اظهار کرد: علوم و تخصص ها به جای خود ارزش دارد اما همه محدود به زندگی دنیاست در حالی که آنچه هم در زندگی دنیا و هم آخرت نقش سعادت بخشی دارد، مسأله هدایت و شناخت مسیر و عقاید صحیح است.

آیت الله سیدان با اشاره به اهتمام ائمه اطهار(ع) صحت و حفظ عقاید افزود: عالی ترین اعتقادات و اخلاقیات در دین اسلام وجود دارد بنابراین طلاب حوزه های علمیه درواقع در جهت شناخت دین و عمل به آن و نشر معارف آن قرار گرفته اند و اشتغال شان مهمترین و ارزنده ترین اشتغال ها است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: طلاب اگر اهمیت کار خود را که فایده همیشگی و ابدی دارد، بدانند بیشتر برای آن سرمایه گذاری می کنند.

وی در تبیین اهمیت برخورداری از عقاید صحیح در زندگی گفت: اگر انسان دین داشته باشد، قدرت، ثروت و امکانات را هم در راه خوبی ها به کار می گیرد در غیرا ین صورت همه امکانات را در مسیر بدبختی به کار می گیرد و عامل فساد می شود.

آیت الله سیدان با بیان اینکه آنچه سبب به کارگیری صحیح و بجای قدرت و ثروت می شود، دین و عقاید است، به سفارش پیامبر(ص) مبنی بر تمسک به قرآن واهل بیت(ع) در حدیث ثقلین که مورد قبول همه مذاهب است، اشاره و خاطرنشان کرد: پیامبر در این حدیث قرآن و عترت را در کنار هم مایه هدایت می دانند که راه استفاده از معارف این دو منبع، تحصیل در حوزه و تسلط بر علوم دینی است.

استاد حوزه علمیه خطاب به طلاب حاضر تأکید کرد: مهمترین درخواست خوداز امام رضا(ع) را موفقیت در شناخت صحیح دین و اخلاق و عقاید و نشر آن قرار دهید./930/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات