۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۹۰۰۷
نماینده ولی فقیه در قزوین:

رسالت خبرنگاری حمایت از مظلومان است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: رسالت خبرنگاری حمایت از مظلومان است؛ زیرا خبرنگاران چشمان بیدار جامعه بوده و مدافع حقوق مردم هستند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان که در سرای سعدالسلطنه قزوین برگزار شد ضمن عرض تبریک به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به اهمیت خبرگزاری گفت: خبرنگاری و خبرگزاری رسالت سنگینی است اگر بخواهیم این رسالت را باور کنیم باید بدانیم که پیام آوران الهی هم این رسالت را بر دوش داشتند و خبرسان پیام های الهی بودند.

وی در ادامه با اشاره به آیه ای از قرآن پیرامون پیام ها و اخبار الهی افزود: خداوند متعال در سوره نبا می فرماید ای پیامبر از تو درباره خبر عظیم سوال می کنند این نشان دهنده این مطلب است که تو برای آنان پیام آور اخبار مهمی هستی و وظیفه داری پیام ها و اخبار بزرگ را به مردم منتقل کنی.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دیدگاه جامع در خصوص خبرنگاری و خبرگزاری اظهار کرد: اگر کسی با دید وسیع و جامع به این شغل نگاه کند آینده کسانی را که در حوزه اسلام و دین و اخبار و حیانی و الهی فعالیت می کنند را متفاوت مشاهده می‌کند و گذشته آنها را برگرفته از اندیشه‌ها و تفکرات انبیای الهی درمی‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به قیام امام حسین(ع) ابراز کرد: حسین بن علی(ع) به این دلیل قیام کرد که می‌خواست یک سلسله اخبار و پیام‌های مهم را به مردم برساند و آنها را از بی‌خبری و جاهلیت نجات دهد یا اینکه رسول گرامی اسلام مبعوث شد تا مردم را از اخبار دنبا و آخرت مطلع و آگاه کند.

خطیب جمعه استان در ادامه با اشاره به بیان امیرمومنان(ع) پیرامون بعثت رسول گرامی اسلام تاکید کرد: حضرت امیر(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید پیامبر اکرم(‌ص) آمد که مردم را از غرق شدن در جهالت و نادانی نجات دهد و آنها را از گمراهی برهاند یعنی آمد که آنها را از جهالت آگاه کرده و از سرگردانی رهایی ببخشد.

امام جمعه استان در ادامه با اشاره به رسالت انبیا خاطرنشان کرد: رسالت تمام انبیا الهی این بود مردم را هدایت کرده و آنها را از ظلمت جهل و نادانی نجات داده و راه صحیح را از مسیر اشتباه و نادرست  به آنها نشان دهند و همواره رهایی بخش و هدایت‌گر آنها به سوی نیکی‌ها و خوبی‌ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به دو مصداق خبر مهم در قرآن کریم تصریح کرد: نخستین خبر خبر ولایت امیر مومنان(ع) است که سرنوشت جامعه با ولایت آن حضرت رقم می خورد و نقشه جهانی دین با این ولایت مداری تعیین می‌شود خبر دیگر وقوع قیامت و رستاخیز است که بدون شک برپا خواهد شد.

وی در پایان گفت: رسالت خبرنگاری حمایت از مظلومان است خبرنگاران به طور معمول این افتخار را دارند که حامی ستمگران و ظالمان نباشند؛ زیرا خبرنگاران چشمان بیدار جامعه  بوده و مدافع حقوق مردم هستند.

امام جمعه قزوین گفت: خبرنگاران کسانی هستند که به جامعه و مردم امید می دهند و اگر این قشر به داد مردم نرسند آن چیزی که از ناحیه استکبار به مردم می رسد در آنها ترس و وحشت و ناامیدی ایجاد خواهد کرد./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات