۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۰۰۵
حجت‌الاسلام میرباقری:

شهید حججی راه تقابل با دشمن را به طرفداران دیپلماسی آموخت

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان این‌‌که شهید حججی الگوی جهاد و مقاومت در راه خدا بود، گفت: شهید حججی راه تقابل با دشمن را به دیپلماسی سیاسی آموخت.
حجت الاسلام سید حمید میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حمید میرباقری امشب در آیین نکوداشت مقام شهید مدافع حرم محسن حججی که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد بابیان این‌که شهید حججی مصداق بارز الگوی جهاد و مقاومت در مسیر الی الله بود، اظهار داشت:  شهید و شهادت الگویی از احیاء فرهنگ جهاد و مقاومت است که خداوند متعال برای آن بهاء بزرگی را نوید داده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س)  با اشاره به این‌که زندگی شهید حججی مملو از کنش‌های همگام با جهاد بود، عنوان داشت: الگوی رفتاری شهید حججی در مدت کوتاه حیات مبارکش در این دنیا برمدار الگوی آتش به اختیار استوار بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که گذارهای ناهنجار فرهنگی اساس دغدغه‌های شهید حججی را شکل داده بود، گفت:  کتاب و کتاب‌خوانی محور منتخب شهید حججی برای مقابله با هجوم فرهنگی بود؛ بر این اساس چنانکه از همسر ایشان روایت‌شده است موضوع «هنر اهل‌بیت(ع) در تبلیغ و صیانت از کیان دین» اساسی‌ترین محور کتاب‌های ترویجی شهید حججی را شکل داده است.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به این‌که اهل بیت (ع) در مسیر احیاء امر الهی از تمام موجودیت خود برای دین خدا  بهره برده‌اند، ابراز داشت: الگوی سبک زندگی حضرت خدیجه (س) و امیرمؤمنان(ع) به تاریخ آموخته است که اهل بیت(ع) در احیاء امر الهی از هیچ تلاش و هزینه‌ای فروگذار نفرموده‌اند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) از خود گذشتگی را اساس صیانت از دین مبین اسلام توصیف کرد و گفت: ایثار و مقاومت میراث دوباره احیاء شده از سوی شهید حججی است که از اساس انقلاب و نظام اسلامی صیانت می‌کند همچنان که این حقیقت از سوی شهدای ۸ سال دفاع حق علیه باطل برای انقلاب اسلامی ایران به یادگار مانده است.

استاد حوزه علمیه قم خون شهدا را صیانت کننده دین خدا در طول تاریخ عنوان کرد و اظهار داشت: مثال شهید همانند شمع است که در مسیر روشنگر خود می‌سوزد تا مسیر را به امت اسلام نشان دهد.

حجت‌الاسلام میرباقری با اشاره به این‌که شهید حججی الگوی تقابل با دشمن وحشی همچون داعش را به آنان که تصور می‌کردند با این دشمن می‌توان با ادبیاتی دیگر مواجه شد آموخت، گفت: تصاویر منتشرشده از شهید حججی نشان داد که اگر سپاه اسلام در برابر چنین دشمنی کرنش نشان می‌داد سایه امنیت از داخل مرزهای نظام اسلامی ایران برداشته می‌شد و دشمن به داخل مرزها نفوذ می‌کرد./۸۳۷/پ202/ی

ارسال نظرات