۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۵۱۸۹۹۹
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

امت اسلامی در اعمال و رفتار خود در قبال جانفشانی شهید حججی مسؤولند

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امام رضا(ع) را منشا رافت دانست و با بیان این که این روزها کشور به یاد شهید حججی حال و هوای خاصی به خود گرفته است، گفت: روز قیامت باید پاسخگوی اعمالمان نسبت به جانفشانی شهید حججی باشیم.
طباطبایی نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا طباطبایی نسب، مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور عصر امروز در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی گفت:  خداوند متعال زمینه پرهیز از گناه را در وجود انسان ها قرار داده است چراکه انس با گناه به معنای مخالفت با دستورات صریح دینی است.

وی با بیان این که گناه و معصیت ما را به درک حقیقت وجودی ائمه اطهار و اهل بیت نمی رساند و آن معرفت لازم را نصیب انسان نمی کند، تصریح کرد: دنیایی از معارف را امیر مومنان(ع) در دعای کمیل جای داده که یکی از آن پرهیز از گناه و معصیت است و به انسان هشدار می دهد که گناه نکنید چراکه معصیت پرده های عصمت را می درد.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: هنگامی که انسان به سوی تبعیت از هوای نفس و حاکمیت شیطان رفت، پرده های عصمت دریده شده و گناه و بدبختی همه زندگی او را فرا می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب با بیان این که  یک انسان گناهکار نمی توانید پیدا کنید که آرامش روحی و درونی داشته باشد، ابراز کرد: جنس و طبیعت گناه و معصیت اینگونه است که آرامش را از انسان می گیرد، بدبختی و ذلت را به سوی او می آورد و سبب می شود تا انسان با چنین جایگاه رفیعی به ذلت و پستی بیافتد.

وی با بیان این که گناه نکنید چراکه معصیت نعمت را در وجودتان تغییر می دهد و این بی توفیقی در نماز اول وقت و یا اقامه نماز شب عاملش همین گناه و معصیتی است که مرتکب می شویم، اظهار کرد: گناه و معصیت عامل نزول بلا و عذاب الهی می شود و این همان هشدار و انذاری است که امام صادق(ع) بیان می کنند تا امت برای نجات از بلا گناه نکنند.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که متاسفانه یکی از عمیق ترین بلاهایی که امروز جامعه بدان مبتلا شده همین عدم رعایت روابط میان نامحرمان بوده و عده ای این اختلاط ها را برای خود حلال می دانند، بیان کرد: اگر این روابط را رعایت نکنید خداوند متعال نعمت و رحمت خود را از شما بندگان الهی سلب می کند.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب با بیان این که در رحمت الهی به سوی همه بندگان باز است و با توبه و استغفار می توانید بازگردید، یادآور شد: مال حرام زندگیتان را به تباهی می کشاند و با حلال الهی باید در مسیر بندگی و طاعت او قدم برداشت.

وی یاس از رحمت الهی را گناه کبیره ای دانست که برخی از بندگان بدان مبتلا می شوند و با بیان این که یقین بدانید با استغفار در این درگه جواب می گیرید، گفت: این وادی وادی یقین است و بدانید اگر چیزی از ائمه معصومین طلب کنید بی پاسخ نمی مانید و عنایت و کرامت این خاندان کرم و رافت نصیب شما می شود.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امام رضا(ع) را منشا و مصدر رافت دانست و با بیان این که این روزها کشور به یاد شهید حججی حال و هوای خاصی به خود گرفته اظهار کرد: روز قیامت شما باید پاسخ شهید حججی را در برابر اعمالتان بدهید و این شخصیت ها برای دفاع از اسلام و مکتب اهل البیت(ع) قدم برداشتند، بنابراین مراقب رفتارتان باشید./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات