۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۱۸۹۹۱
آیت الله طبسی:

عقب نشینی در فرهنگ شیعی معنا ندارد/ رشادت امثال شهید حججی عامل حفظ مکتب اهل بیت است

آیت الله طبسی با بیان این که رشادت امثال شهید حججی ها عامل حفظ این مکتب و فرهنگ است، گفت: در برابر هجمه های دشمنان باید مراقب، هوشیار و بصیر بود و کاری کرد که فرهنگ شیعی زنده بماند.
نجم الدین طبسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله نجم الدین طبسی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در همایش علمی آموزشی شعائری غدیر در مدرسه علمیه عالی نواب با بیان این که امروز بالغ بر 84 کشور با داعش همکاری می کنند، گفت: به حمد الله امروز شیعیان با قدرت و با رشادت های امثال شهید حججی در برابر تکفیر ایستاده اند.

وی با بیان این که بزرگان و مراجع ما در ایران اسلامی و نجف اشرف با دستان خالی مذهب و اعتقادات را حفظ کرده اند و اجازه تجاوز و تعدی دشمنان را نمی دهند، تصریح کرد: باید برای این مراجع و توفیقات روز افزون آنان دعا کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در طی تاریخ نیز می بینیم که بازکاوت ترین علمای اسلامی علمای شیعه هستند، ابراز کرد: امروز علمای شیعه در برابر هرگونه هجمه دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی کرده و اجازه نمی دهند تا آنان بر اساس مواضع خود هر چه می خواهند پیشروی کنند و از خطوط قرمز بگذرند.

آیت الله طبسی در ادامه با بیان این که امروز همه امت ها باید با فرهنگ شیعی آشنا شوند و بتوانند مبلغ امر ولایت امیر مومنان(ع) باشند، خاطر نشان کرد: اگر احزاب اسلامی تحت پرچم ولایت امیر مومنان(ع) گام برندارند به انحراف می روند و زمینه ساز تربیت کفار در جهان هستی می شوند که این خطری بزرگ برای همه جهان است.

وی با بیان این که امت اسلامی پرچم تشیع را نسل به نسل از زمان حضرت زهرا(س) منتقل کرده اند، یادآور  شد: در طول تاریخ اسلام همواره دشمنان نظام و انقلاب تلاش فراوانی برای نابودی این پرچم داشته اند و می خواستند فرهنگ را نابود کنند اما با عنایت و توجهات حضرت حجت(عج) خواسته آنان به مقصود نرسید.

عضو جامعه درسین حوزه علمیه قم با بیان این که دولت و حکومتی که مهر ولایت امیر مومنان(ع) را نداشته باشداعتباری نیز ندارد، گفت: راه ایجاد قدرت های اسلامی تبعیت از ولایت امیر مومنان(ع) است.

آیت الله طبسی با بیان این که رشادت امثال شهید حججی ها عامل حفظ این مکتب و فرهنگ است، ابراز کرد: در برابر هجمه های دشمنان باید مراقب، هوشیار و بصیر بود و کاری کرد که فرهنگ شیعی زنده بماند.

وی با بیان این باید در ایام غدیریه کاروان های شادی برپا کنید و این همان فرهنگی است که بالغ بر هزار سال پیش اجرا می شده یادآور شد: باید فرهنگ غدیر و عاشورا احیا شود و از همه ابزارها در راستای نشر مذهب و معارف بلند دینی استفاده کرد و دشمنان باید بدانند که در فرهنگ ما عقب نشینی از مواضع جایی ندارد./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات