۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۹۸۹
حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی:

غدیر احیاگر اصل و فرع موضوع ولایت است

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غدیر احیاگر اصل و فرع موضوع ولایت است، گفت: جاذبه کلام، مرام و فضیلت امیر مومنان(ع) باید برای مردم تبیین شود و از امیر مومنان(ع) با این معارف عظیم رونمایی شود تا امت اسلامی علوی بار بیایند.
سید محمدصادق میرشفیعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد صادق میرشفیعی، استاد حوزه علمیه قم، عصر امروز در همایش علمی آموزشی شعائری غدیر در مدرسه علمیه نواب با بیان این که نبی مکرم اسلام(ص) پیوسته امت را متوجه به ایام الله می کردند، گفت: اهمیت رسول خدا(ص) به ایام الله بیانگر توجه خاص خداوند بوده و به شهادت آیات قرآن ارزشمند ترین روز ایام الله روز غدیر است که  می بینید در زندگی سراسر نور رسول خدا(ص) هیچ روزی به این ارزش و اهمیت نیست.

وی با بیان این که برخی از آیات نورانی قرآن مختص واقعه غدیر بوده و بدین سان خداوند متعال این روز را در بین سایر روز ها برجسته و متفاوت قرار داده تصریح کرد: آیه «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ» گواه خوبی بر این مدعاست.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که مهمترین موضوع و رسالت تبلیغی نبی مکرم اسلام(ص) روز معرفی ولی و جایگاه ولایت امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: این آیات قرآنی به خوبی مبین و بیانگر اهمیت و ارزش ولایت است و بر اساس بیان خداوند متعال کسی که منکر ولایت به عنوان امر مهم و خطیر رسول الله(ص) شد به خداوند متعال ایمان ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین میر شفیعی با بیان این که باید همتمان را در درک و دفاع از جایگاه ولایت بیش تر کنیم ابراز کرد: باید بدانید از روزی که تصمیم به حرکت در جمع رهروان ولایت را بگیرید تاییدات حضرت حجت(عج) نصیبتان می شود و با این تاییدات و توجه ایشان می توانید به قله های رفیع علم و معنویت دست پیدا کنید.

وی با بیان این که از روز نخست بعثت تا رحلت مهمترین صحنه ای که پیامبر گرامی اسلام(ص) خلق و چشم های عصر های مختلف جهانی در طول تاریخ اسلام را به خود خیره کرده چیزی جز بیان و معرفی ولایت امیر المومنین(ع) و فضیلت و مناقب ایشان نبوده اظهار کرد: آن ایام اللهی که با پایبندی به مصادیق آن امت اسلامی نجات پیدا می کنند همین امروز است که باید با پذیرش ولایت بر مدار آن حرکت و از دستورات ائمه اطهار و اهل بیت تبعیت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که معرفی ایام الله و مناسبت های ایام غدیریه به طور خاص ولایت امیر مومنان(ع) بر عهده تک تک امت اسلامی گذاشته شده، یادآور شد: این پیام را باید همه حضار به غائبین برسانند تا نسل ها از آن آگاه شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی با بیان این که انسان وقتی تاریخ رسالت پیامبر را نگاه می کند می بنید مهمترین مدار دین خدا معرفی ولایت امیر مومنان(ع) است، خاطر نشان کرد: امت راه نجاتی جز پایبندی به ولایت ندارد و هیچ واجبی مهمتر از آن نیز در جهان هستی برقرار نیست و راه نجات در معرفی، تبلیغ و تفهیم امر ولایت امیر مومنان(ع) است.

وی با بیان این که خباثت دشمنان ما امروز از هر زمان دیگری بیش تر شده و آنان در دشمنی با نظام و انقلاب از هر فعالیت و اقدامی فروگذار نمی کنند، بیان کرد: امروز دشمنان در برابر مذهب شیعه موضع گیری کردند و حمایتشان از برخی گروه های تکفیری تنها به قصد نابودی شیعه و افکار آنان است و تلاش در نابودی حیثیت اسلام دارند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که تمدن های غربی ریشه کن تدین هستند و تلاش دارند فرهنگ اصیل اسلامی را نابود کنند، گفت: امروز فرزند در سنین نخست کودکی به رسانه های غربی وابسته می شود و با در اختیار داشتن ابزار هایی همچون شبکه های اجتماعی، تلویزیون و تلفن های همراه به انحراف می رود که اگر بنای شما به نشاندن ولایت امیر مومنان(ع) در وجود اوست باید تلاش زیادی کنید والا قصد و هدف آنان نیز همین غرق شده در این شبکه هاست.

حجت الاسلام و المسلمین میر شفیعی با بیان این که احیای ایام الله و معرفی و تبیین جایگاه ولایت می تواند مردم را از آن پرتگاهی که غربی ها برایشان تدارک دیده اند فاصله بدهد، تصریح کرد: امروز ملت ایران اسلامی ظرفیت و استعداد فوق العاده ای دارند آنطور که به صورت میلیونی در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان این که ولایت اهل بیت شاهرگ اصلی دین خداست، ابراز کرد: با داشتن چنین پتانسیل مهمی باید با ترویج امر ولایت همه را عارف به اهل بیت تربیت کرد و آن کیمیایی که سبب می شود نسل جوان در راستای سیره اهل بیت تربیت شود یافت.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که غدیر احیا گر اصل و فرع موضوع ولایت است، اظهار کرد: جاذبه کلام، مرام و فضیلت امیر مومنان(ع) باید برای مردم تبیین شود و از امیر مومنان(ع) با این معارف عظیم رونمایی شود تا ملت اسلامی علوی بار بیایند و امت اسلامی به خصوص حوزه های علمیه در راستای این تبلیغ ولایت رسالت مهمی بر دوش دارند./۸۶۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات