۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۱۸۹۸۱
عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب:

کار جهادی کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است

حجت‌الاسلام معین شیرازی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و وعده‌های آقای روحانی برای بهبود وضع معیشت مردم، کار جهادی را کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی دانست.
معین شیرازی

حجت‌الاسلام سیدحسن معین شیرازی، عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به آغاز کار دولت دوازدهم، اظهار داشت: دولت باید به وعده‌های خود پایبند بوده و به عنوان نخستین وظیفه خود به آن وعده‌ها عمل کند.

وی با بیان این که هر کاندیدایی در مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وعده‌های مختلفی به مردم داده‌ است، ابراز داشت: مردم بر اساس نیاز‌هایی که دارند به کاندیدای مشخصی رأی داده‌اند و اکنون نیز توقع دارند تا انتظاراتشان برآورده شود.

عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی با تأکید بر این که جوانگرایی در کابینه و تشکیل اعضای دولت یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی بود، تصریح کرد: فهرست که رییس جمهور تحت عنوان فهرست پیشنهادی وزیران کابینه دولت دوازدهم به هیأت رییسه مجلس ارایه کرد، علیرغم کنار گذاشته شدن محمد‌رضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت که پیرترین اعضای کابینه دولت یازدهم به شمار می‌رفت و معرفی محمد‌جواد آذری جهرمی 36 ساله به‌عنوان جوان‌ترین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم، باز هم معدل سنی دولت دوازدهم بالاتر از معدل سنی روز‌های آغازین دولت یازدهم است.  

رییس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور خاطرنشان کرد: مردم توقع داشتند رییس جمهور منتخب در کابینه دولت دوازدهم از نیرو‌های جوان‌تر و کاراتری برای سرعت بخشیدن به کار‌ها استفاده کند از این رو امید‌ می‌رود مجلس شورای اسلامی نسبت به این مسأله تذکری جدی بدهند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و وعده‌های آقای روحانی برای بهبود وضع معیشت مردم، گفت: انتظارات مردم از آقای روحانی آن است که تمام همت و تلاش خود را برای تحقق آنچه در گرما‌گرم انتخابات وعده داده شده، بکار گیرد.

حجت‌الاسلام معین شیرازی با تأکید بر این که کار جهادی کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز جمهوری اسلامی ایران است، عنوان کرد: وضعیت اقتصادی کشور در هشت سال جنگ تحمیلی بسیار وخیم‌تر از امروز بود، به طوری که همه کالاهای ضروری به صورت یارانه‌ای ارایه می‌شد اما مشکلات با کار‌جهادی برطرف گشت.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس کسانی آمدند که به جهادگران و سنگرسازان بی‌سنگر معروف بودند. آنها خودشان را در معرض گلوله دشمن قرار می‌دادند تا دیگران با امنیت بیشتری به جنگ با دشمن بپردازند.

عضو هیئت مدیره تاریخ پژوهی و تدوین تاریخ انقلاب اسلامی با گلایه از برخی مدیران و مسؤولان کشوری، اظهار داشت: برخی با طرح حقوق‌های نجومی آن را به عنوان حق و سهم خود از انقلاب تلقی می‌کنند، آیا مدیرانی که چنین حقوق‌هایی دریافت می‌کنند، می‌توانند دغدغه‌ای برای حل مشکلات مردم داشته باشند؟!

وی با ابراز امید‌واری از بهبود وضع اقتصادی کشور و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی در دولت دوازدهم، گفت: امیدواریم این مسایل دیگر در این دولت نباشد و شاهد دولتی پاک، خالص و کارآمد باشیم.

رییس هیئت مدیره جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات کشور با تأکید بر این که مدیر مخلص کسی است که ابتدا به آخرت خود و پس از آن دنیای خود را مدنظر قرار دهد، تصریح کرد: مدیری می‌تواند مشکلات مردم را درک کرده و آن را برطرف نماید که پیش از انجام هر کاری به آخرت خود بیاندیشد و هدف از ریاست را خدمت به خلق خدا قرار دهد. چنین مدیری می‌تواند در مبارزه با فساد و رانت‌خواری موفق باشد.

وی با اشاره به ضرورت تعامل جمهوری اسلامی ایران با دنیا، یادآور شد: یکی از کار‌هایی که دولت باید به طور ویژه آن را در دستور کار خود قرار دهد تعامل، گفت‌و‌گو و تجارت با کشور‌های مختلف جهان است اما درصورتی که در این تعامل‌ها، صلابت و قدرت ایران در عرصه بین‌المللی نیز حفظ شود.

حجت‌الاسلام معین شیرازی افزود: تجربه نشان می‌دهد هرگاه جمهوری اسلامی ایران در برابر نظام سلطه کوتاه آمده است، آنها قانع نشده‌اند بلکه خاکریز موجود را فتح کرده و در صدد تصرف خاکریز‌های بعدی برآمده‌اند.

وی با بیان این که حفظ عزت ملی از ضروریات است، گفت: دولت قبل از هر اقدامی در عرصه بین‌الملل، در مرحله نخست باید حفظ منافع ملی و حقوق مردم ایران را اولویت کار خود قرار دهد و سپس با این مقدمه به گفت‌و‌گو و دادوستد با قدرت‌های بزرگ جهانی بپردازند./878/ ۳۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات