۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۱۸۹۷۳
آیت‌الله قرهی:

ایجاد اشتغال و رفع بیکاری باید در اولویت کار دولت دوازدهم قرار بگیرد

آیت‌الله قرهی از دولت دوازدهم خواست ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و تسهیل ازدواج جوانان را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.
آیت الله قرهی

آیت‌الله روح‌الله قرهی مؤسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره آغاز به کار دولت دوازدهم و اینکه باید چه موضوعاتی را در اولویت کاری خود قرار دهد، گفت: از اولویت‌های کاری دولت دوازدهم باید ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و تسهیل ازدواج جوانان باشد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از دیگر اموری است که دولت باید به آن توجه جدی داشته باشد چراکه به اذعان همه دانشمندان و نخبگان این موضوع کاری کارشناسی شده است.

آیت‌الله قرهی درباره چگونگی موفقیت دولت در زمینه اشتغال‌زایی، عنوان کرد: دولت برای موفقیت در این زمینه باید به نیروی جوانان شایسته و متخصص داخلی اعتماد و اتکا کند، و این فرمایش امام راحل و رهبر معظم انقلاب مبنی بر ما «می‌توانیم» را باور کند.

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) ادامه داد: ما توان و استعداد جوانان خود را در عرصه‌هایی نظیر سازندگی و نظامی مشاهده کردیم، بنابراین مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را می‌توان با اتکا به خود آنان حل کرد.

وی درباره راهکار موفقیت دولت درباره حل مشکلات کشور، گفت: برنامه‌ریزی دقیق و علمی همراه بانظم و کار جهادی در اتکا به قدرت جوانان مستعد و متخصص می‌تواند دولت را در خدمت به مردم کمک کند.

آیت‌الله قرهی درباره عامل موفقیت دولت در تعامل گسترده با دنیا، ابراز کرد:  دولت برای موفقیت در تعامل با دنیا نباید به صرفا به ارتباط با چند کشور غربی که نگاه چپاول‌گرانه به ما دارند اکتفا کند بلکه باید به تعامل گسترده با همه کشورها و به خصوص همسایگان توجه کند.

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: امروز کشور ترکیه با جذب توریست از طریق همسایگان و فروش کالای خود به ایران و عراق کلی کسب درآمد می‌کند، همین امر خود می‌تواند برای ایران یک الگو به شمار آید.

آیت‌الله قرهی بیان داشت: کشورهای غربی نباید تصور کنند که ایران به آنها نیاز دارد ما دنبال تعامل سازنده با آنها هستیم اما آنها به دنبال تحریم و تهدید ما هستند؛ بنابراین اگر ما به نیروهای داخلی اکتفا کنیم می‌توانیم در برابر آنها ایستادگی کنیم.

وی درباره کیفیت برطرف کردن فقر و فساد توسط دولت در کشور، گفت: در ابتدا دولت باید باور داشته باشد که وظیفه او کار برای مردم است زمانی که به این باور رسید با مدیریت جهادی اتکا به سرمایه‌های داخلی به رشد اقتصادی توجه داشته باشد.

مؤسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) افزود: دولت برای موفقیت در همه زمینه‌ها اگر گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشد موفقیت و پیشرفت‌های بسیاری حاصل خواهد کرد کمااینکه سپاه با اطاعت از رهبری در زمینه موشک و سلاح به قدرت بین‌المللی تبدیل‌شده است. /807/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات