۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۱۸۹۵۴

افزایش عملیات تروریستی در کشورهای اسلامی با تحریف مفهوم جهاد

دیده‌بان فتواهی تکفیری دارالافتای مصر گزارش داد که گروهک‌های تروریستی با تحریف مفهوم جهاد اقدام به انجام عملیات تروریستی در کشورهای اسلامی می‌کنند.
دارالافتا مصر دارالإفتا مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی وابسته به درالافتای مصر حمله تروریستی افراد ناشناس به اردوگاه پناهجویان در نیجریه را که به کشته و زخمی شدن بیش از صد تن شد، به شدت محکوم کرد.

دارالافتا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که این اقدام جنایتکارانه مخالف با احکام شرایع و ادیان آسمانی، ارزش‌های انسانی و اصول و مبانی دینی است.

این مرکز خاطر نشان کرد: گروه تروریستی بوکوحرام با سوء استفاده از ضعف دینی بسیاری ار شهروندان آفریقایی، به نشر و ترویج الگوهای افراط‌آمیز و تلقین اعتقادات افراطی در تحقق اهداف این سازمان روی آورده است.

دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی تصریح کرد که جهالت دینی مردم سبب شده تا بسیاری از عناصر گروهک‌های تروریستی استراتژی عملیات انتحاری را در پیش گیرند. بوکوحرام نیز برای حفظ وجاهت دینی و مقبولیت مردمی خود مدعی است که اقدامات جنایتکارانه عناصر تروریستی بوکوحرام نوعی از جهاد شرعی است.

دارالافتا بار دیگر اظهار داشت که دین مبین اسلام هرگونه تعدّی به جان، مال و ناموس را حرام می‌داند. کشتار، تخریب، ترساندن، سرقت و هر نوع آزار و اذیت از آن جهت که جنایاتی نابخشودنی در اسلام است، شدیدترین مجازات دنیوی و اخروی را به همراه خواهد داشت.

این مرکز با اشاره به ضرورت افزایش فعالیت‌های تبلیغی در کشورهای آفریقایی، از علما درخواست کرد تا با سفر به کشورهای آفریقایی با اندیشه افراطی و الگوهای خشونت‌گرایی به مبارزه برخیزند.

دیده‌بان فتواهای تکفیری و نظریات افراطی در پایان از تمامی سازمان‌ها و هیأت‌های بین‌المللی و کشورهای تاثیرگذار در عرصه مبارزه با تروریسم درخواست کرد تا با اتخاذ تدابیر لازم بر ضرورت نابودی تروریسم و خشونت  تاکید ورزند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات