۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۵۱۸۹۴۸
مفتی مصر:

صدور فتوا از نااهلان عامل هرج و مرج در جوامع اسلامی است

مفتی مصر با اشاره به لزوم بازنگری در گفتمان دینی تاکید کرد که فتوای نااهلان سبب ایجاد هرج و مرج در جوام اسلامی شده است.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر تاکید کرد که تلاش عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر برای اصلاح و بازنگری گفتمان دینی محور اهتمام بسیاری از کشورهای جهان در عرصه مبارزه با اندیشه افراطی شده است.

علام که برای حضور در کنفرانس «گفت‌وگوی تمدن چین و جهان عرب در مسیر نابودی افراط‌گرایی» عازم پکن شده بود، ظهر امروز در این همایش گفت: رییس جمهور مصر اهتمام فراوانی به مسائل بازنگری گفتمان دینی داشته و حمایت‌های کاملی را از موسسه‌های دینی در مصر به عمل آورده است.

وی با اشاره به تلاش نهادهای دینی مصر در ایجاد گفتمانی اعتدالی خاطر نشان کرد: دارالافتای مصر همواره با هدف عملیاتی کردن استراتژی که در تمام این سال‌ها بر آن تاکید ورزیده و در مسیر گسترش اعتدال، دفاع از اسلام، مبارزه با هرج و مرج در گفتمان دینی قدم برداشته است.

مفتی مصر ادامه داد: فتوای صحیح و مطابق با اصول و قواعد، ابزاری مناسب در تحقق ثبات در جوامع و تقویت صلح میان اقشار مختلف مردم است. فتوایی که از غیر متخصصان صادر می‌شود هرج و مرج فراوانی را در جوامع ایجاد می‌کند.

عالم اهل سنت مصر اظهار داشت: دارالافتا همواره تلاش کرده تا با مسلمانان ساکن در کشورهای غربی ارتباط برقرار کرده و با استفاده از تکنولوژی‌های روز به ترویج احکام شرعی بپردازد در همین راستا در ماه اکتبر همایشی را با عنوان «نقش فتوا در برقراری ثبات در جامعه» برگزار خواهد کرد.

شوقی علام تصریح کرد: جریان‌های تروریستی با ارائه تصویری غلط از اسلام و گفتمان دینی اقدام به جذب تعداد فراوانی از جوانان می‌کنند که هیچ درک و آگاهی نسبت به دین نداشته و بدون هرگونه هوشیاری و بصیرت و با هدف ماجراجویی به سازمان‌های تروریستی می‌پیوندند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات