۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۵۱۸۹۳۰

هشدار الازهر نسبت به استراتژی طالبان با عنوان «گرگ تنها»

دیده بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر نسبت به شیوه جدید عملیات تروریستی در کشورهای اروپایی به نام «گرگ تنها» هشدار داد.
طالبان

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی وابسته به الازهر مصر نسبت به بکارگیری استراتژی جدید افراط‌گرایان در ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی کشورها هشدار داد.

این مرکز به نقل از روزنامه دیلی تلگراف از تهدیدات تروریستی احتمالی پیش روی کشورهای اروپایی خصوصا انگلستان پس از دعوت سازمان تروریستی القاعده از پیروانش برای ایجاد ناامنی و وارد ساختن آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های انگلستان و سایر کشورهای اروپایی خبر داد.

دیده‌بان مبارزه با افراط‌گرایی الازهر در بیانیه‌ای با ابراز نگرانی از نوع جدید عملیات تروریستی به نام «گرگ تنها» از جوانان مسلمان درخواست کرد تا با این طرح‌ها و نقشه‌های وحشیانه همراهی نکنند زیرا این طرح‌ها مخالف با تمامی ادیان، قوانین و عرف بین‌المللی است.

الازهر مصر وظیفه علما و نخبگان دینی را ارشاد جوانان به آموزه‌های اسلام رحمانی دانست و افزود: قرآن کریم و سنت نبوی کشتار بیگناهان، کودکان و سالخوردگان را ممنوع اعلام کرده است. رفتارهای گروهک‌های تروریستی هیچ ارتباطی با تعالیم اسلامی ندارد.

گروه تروریستی طالبان در نشریه خود به زبان انگلیسی با اشاره به محال بودن انجام عملیات نظامی مستقیم در کشورهای اروپایی و آمریکا خاطر نشان کرد که تنها راهکار انجام عملیات تروریستی استفاده از اشخاص و حمله به ایستگاه قطار و منحرف ساختن مسیر قطارها است که این عمل خسارت فراوانی را به همراه خواهد داشت.

نشریه دیلی تلگراف استراتژی طالبان به نام «گرگ تنها» را استراتژی بسیار خطرناکی توصیف و تاکید کرد که انجام عملیات تروریستی در مترو و ایستگاه قطار نشان از پیشرفت شیوه‌های تروریستی است./981/ب۹۰۲/n

ارسال نظرات