۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۵۱۸۹۲۶
مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب:

زائران خانه خدا با گردش در بازار از مناسک حج غفلت نکنند

مؤسس حوزه علمیه سفيران هدايت ابوطالب(ع) تهران با اشاره به اهمیت حج و ضرورت استفاده زائران از این فرصت الهی، گفت: زائران خانه خدا با گردش در بازار از مناسک حج غفلت نکنند.
حجت الاسلام سینایی

حجت‌الاسلام مجيد سینایی مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت موضوع مراسم حج، گفت: حج به معنی قصد، هدف و تصمیم فردی است که مشرف به حج شده به همین دلیل تمامی ذهن و قلب او باید متوجه توحید و معبود الهی باشد چراکه حاجی تمام اندوخته های عمر خود را در این سفر معنوی به نمایش می‌گذارد، از این رو تجارت و گردش در بازار به سبب تمایل به مسایل مادی غفلت به همراه می آورد و انسان را از زیارت کعبه غافل می کند.

زیارت اماکن متبرکه متفاوت از سیاحت و گردشگری است

وی اظهار داشت: زیارت به معنای انصراف قلب از غیر خدا و توجه تام به ابعاد و ارکان خدامحوری است، این فرصت مغتنمی است که انسان در تمام عمرش کمتر به دست می آورد بنابراین باید برای تمامی عمرش توشه بردارد از این رو نفس گردش در بازار و خرید مانع از توجه به معبود هستی می شود زیرا زیارت اماکن متبرکه مانند مکه، کربلا، نجف و امام رضا(ع) متفاوت از سیاحت و گردشگری است.

اختصاص بودجه برای نابود کردن اسلام از سوی آل سعود

مؤسس حوزه علمیه سفیران هدایت ابوطالب(ع) گفت: امسال دولت آل سعود به طور واضح اعلام کرده که تمامی بودجه های خود را برای نابود کردن اسلام و مسلمانان و کمک به مستکبران هزینه کرده و از تمامی دشمنان اسلام از جمله رژیم غاصب صهیونیست و آمریکا برای براندازی اسلام استفاده می کند.

حجت‌الاسلام سینایی افزود: منفعت حاصل از تجارت و نفت به جیب آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل وارد می شود متاسفانه به طور آشکارا بیان کرده که متعهد به آمریکا و اسرائیل است و هرقسمتی از عالم که ظلم و ستمی به مسلمانان وارد می شود هزینه آن را آل سعود پرداخت می کند.

مستحب بودن سوغات در شرایط عادی

وی تصریح کرد: تقریبا در طول تاریخ کمتر افرادی بوده اند که با این کیفیت و کمیت کمر به قتل انسان ها بسته باشند بنابراین سوغات در شرایط عادی مستحب است اما در شرایطی که عربستان مشرک مسلمانان را می کشد نباید از آنجا سوغات خریداری شود به همین دلیل زائران می توانند خرید خود را از داخل ایران داشته باشند تا بدین وسیله ازکمک به قاتلان و ظالمان جلوگیری کنند.

حجت‌الاسلام سینایی درباره ایجاد بازار در عربستان،اظهار داشت: البته ایجاد و برپایی بازار ایرانی در داخل هتل ها  برای زائران می تواند راهکار خوبی باشد که اجناسش از کشورهای اسلامی مانند سوریه، لبنان، یمن و ... باشد اما با توجه به عملکرد و سیاست های آل سعود بسیار بعید است که اجازه برپایی بازار ایرانی را بدهد./۸۰۷/ت302/ب1

ارسال نظرات