۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۹۱۰
امام جمعه هیرمند:

تحول در علوم انسانی یکی از ارکان انقلاب فرهنگی است

امام جمعه هیرمند گفت: ایجاد تحول در علوم انسانی یکی از ارکان انقلاب فرهنگی و نقطه آغازین خوبی برای این حرکت است.
حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند

حجت الاسلام ابراهیم گزمه، امام جمعه هیرمند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، تحول در علوم انسانی را یکی از ارکان انقلاب فرهنگی دانست و گفت: تحول در این زمینه بر مبنای عقل و شرع از سوی راهکارهای منطقی ثمره‌بخش خواهد بود و بدون آن نمی‌توان امیدی به تحقق تمدن نوین اسلامی داشت.

وی با بیان اینکه تاریخ بشریت همواره صحنه درگیری جبهه حق با باطل بوده است اظهار داشت: امروزه یکی از نمونه‌های بارز این درگیری، نبرد میان انقلاب اسلامی و تمدن غرب است.

حجت الاسلام گزمه فرهنگ و تمدن غرب را نمونه پیچیده جبهه باطل معرفی و عنوان کرد: دنیای غرب با هدف حذف دین با تمام توان و در گسترده‌ترین شکل به جنگ آموزه‌های اسلامی آمده است.

وی با تأکید بر اینکه خروج از فرهنگ بدآموز غربی و‌ جایگزین شدن فرهنگ آموزنده اسلامی محتاج تلاش فراوان است خاطرنشان کرد: بنا بر تأکیدات رهبر معظم انقلاب تنها حوزه و دانشگاه می‌توانند فرهنگ را به طرف علوم دینی سوق دهند.

امام جمعه هیرمند با اشاره به ابتدای انقلاب و ‌زحمات بزرگوارانی چون شهید مطهری و شهید بهشتی یادآور شد: این عزیزان در آن دوران به میدان آمده و توانستند بدرستی دیدگاه علوم اسلامی را تدوین کرده و تشنگان معارف اسلامی را سیراب کنند.

وی اضافه کرد: امروز هم این وظیفه خطیر بر دوش حوزه علمیه است که نیازمند به همّت افرادی در این زمینه بوده تا پاسخگوی نیاز بشریّت باشند.

وی به دغدغه‌های رهبری در خصوص ولنگاری فرهنگی اشاره کرد و افزود: متأسفانه حوزه و دانشگاه وظیفه خود را با تفکر جهادی و انقلابی انجام نداده و در این راستا کوتاهی کردند.

حجت الاسلام گزمه در پایان تصریح کرد: ان شاءالله از این پس بتوانیم انقلاب اسلامی خویش را از گزند تحریفات حفظ ‌کرده و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم./831/ت302/ب1

ارسال نظرات