۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۵۱۸۹۰۹
آیت الله امینی:

حضور در حوزه علمیه را مدیون علمای نجف آباد هستم

آیت الله امینی با بیان این که نجف آباد علمای فراوانی را در خود دیده که مایه برکت اسلام هستند، گفت: حضورم در حوزه علمیه را به برکت وجود این علما می دانم.
آیین تجلیل از آیت الله امینی آیین تجلیل از آیت الله امینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله ابراهیم امینی، در مراسم آیین تجلیل از شخصیت وی که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: آنچه در این مراسم درباره بنده گفته شد، همه لطف عزیزان است و خودم را فرد ناچیز و کم ارزشی می دانم و لایق این گونه مراسمات نیستم.

وی در سخنان کوتاه خود که با وجود کهولت سن و بیماری به این مراسم آمده بود، افزود: نجف آباد یک شهر استثنایی است که این ثمره وجود علمایی چون آیت الله حججی، آیت الله ریاضی و دیگر علما است که در زمانی که طلبگی یک امر مغفول در جامعه بود، این بزرگواران با تلاش خود سبب جذب بسیاری از جوانان به مکتب اهل بیت شدند و من حضورم را در حوزه به برکت وجود این علما می دانم.

آیت الله امینی در ادامه خاطرنشان کرد: این علما حق بزرگی بر گردن مردم و این شهر دارند و اگر امروز شاهد هستیم که این شهر چگونه در طول انقلاب نقش آفرینی کرد، افراد موفقی که امروز در سمت های مختلف ائمه جمعه، حوزه های علمیه سراسر کشور، مجلس خبرگان و تشخیص مصلحت حضور دارند، همه به برکت وجود این عالمان است و نمونه این علما در این عصر حاج آقا حسناتی است که با درایت خود توانست نجف آباد را اینگونه متحد و باعث پیوند همه سلایق با هم شوند که در کمتر امام جمعه ای شاهد هستیم.

وی نجف آباد را بزرگترین شهر در مسیر انقلاب بیان کرد و افزود: شهر نجف آباد یک شهر کم نظیر است که همه به برکت علمای سلف و گذشته است و این اتحاد و پیوند کار را برای مسؤولان و خدمتگزاران سخت تر می کند.

لازم به ذکر است، بیست و ششم مرداد، در سالروز بازگشت آزادگان، شهر نجف آباد، که هنوز سایه ابهت و دلاورمردی شهید حججی در آن طنین انداز است، شاهد برگزاری سومین فصل از آیین تجلیل از بزرگان و نام آوران شهر نجف آباد بود.

این مراسم که به پاسداشت آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی صورت گرفت، با حضور بزرگانی چون آیت الله طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آیت الله عبداللهی عضو مجلس خبرنگان رهبری، استاندار اصفهان، و جمع کثیری از علما و فضلا و مردم شهید پرور شهرستان و با همکاری شهرداری و شورای شهر و تلاش های بی وقفه امام جمعه شهرستان،‌ حجت الاسلام حسناتی برگزار شد.

رونمایی از تمبر یادبود آیت الله امینی و سردیس وی که در محل سالن شهروند نصب خواهد شد، از دیگر برنامه های این همایش بود./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات