۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۱۸۸۹۲
آیت الله دری نجف آبادی:

آیت الله امینی زمینه توسعه معارف اهل بیت را در عرصه جهانی فراهم کرد

آیت الله دری نجف ‌آبادی گفت: آیت الله امینی از سابقون الاولون در انقلاب و نهضت امام خمینی بود و با نگارش کتاب های بی شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل بیت را در عرصه جهانی فراهم کرد.
آیت الله دری نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در آیین تجلیل از عالم پارسا و معلم اخلاق، آیت الله ابراهیم امینی نجف آبادی، که پیش از ظهر امروز در سالن شهروند نجف آباد برگزار شد، گفت: آیت الله امینی از شاگردان امام، آیت الله طباطبایی، آیت الله بروجردی و علمای بزرگی بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: در این ایام شهر نجف آباد شاهد دو رویداد بزرگ و تجلیل از دو شخصیت والا بود، تجلیل از مقام شهید سرافراز، شهید حججی، که چراغ روشنی برای همه اربابان معرفت و جوانان با غیرت شد و دوم آیین تجلیل از آیت الله امینی که اگر شاهد ظهور چنین شهدایی به برکت انقلاب اسلامی هستیم، همه پرورش یافته دامان این علما و فضلا هستند.

آیت الله دری نجف آبادی درباره شخصیت آیت الله امینی بیان داشت: وی از سابقون الاولون در انقلاب و نهضت امام خمینی بودند و با نگارش کتاب های بی شمار زمینه رشد و توسعه معارف اهل بیت را در عرصه جهانی فراهم کردند که کتابهایشان به بیش از 24 زبان زنده دنیا ترجمه شده است و بیش از 40 اثر از ایشان که برخی به کرات چاپ شده، وجود دارد.

وی درباره مهم ترین بعد شخصیتی آیت الله امینی افزود: از مسائل مهمی که در رابطه با آیت الله امینی و برخی از علمای آن زمان وجود دارد، کشف شخصیت امام راحل از سال های 1320 از سوی این بزرگواران است که تا امروز ادامه دارد و این همه عظمت انقلاب اسلامی و شهید حججی ها ریشه در شناسایی مرد بزرگی چون حضرت امام دارد که در زندگی تک تک ما نقش بزرگی را ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه بیان کرد: در آن زمان این بزرگواران دلباخته سخنان جذاب و انسان ساز و تأثیرگذار امام شدند و به عبارتی امام را کشف کردند.

وی درباره دیگر ابعاد شخصیتی آیت الله امینی تصریح کرد: بعد از جنگ جهانی دوم و حضور ایشان در قم، که امروز به وزنه ای برای آینده دنیای اسلام  تبدیل شده است، و در دوران عجیب مکاتب و ایسم های غربی، جهان اسلام نیازمند پرچم دار و علمداری بود که بتواند بار دیگر حقانیت اسلام را فریاد بزند، که هر یک از این علما به نوبه خود برای هزار سال با کشف امام، پرچم دار و علمدار انقلاب هستند.

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: بعد از دستگیری حضرت امام، مالک اشترهای زمان بودند که مرجعیت امام را مطرح کردند و در سال 56-57 درس های ولایت فقیه و در سال 68 در بزنگاه تاریخ انقلاب، نقش آیت الله امینی در مجلس خبرنگان، و نقش ارزشمند وی برای تدبیر آینده اسلام و جهان تشیع و پاسداری از ولایت از نقاط بارز زندگی این عالم فاضل است./1306/پ202/ب1

ارسال نظرات