۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۱۸۸۸۵
آیت الله مظاهری در پیامی به آیین تجلیل از آیت الله امینی:

خدمت به اسلام، انقلاب و ترویج دین و اخلاق ویژگی بارز آیت الله امینی است

آیت الله مظاهری گفت: عمر با برکت آیت الله امینی، یکسره در خدمت عالمانه و مخلصانه به اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و اخلاق و استوار ساختن عقائد و انگیزه های اهل ایمان سپری گشته است.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت الله حسین مظاهری، به مناسبت آیین تجلیل از آیت الله امینی نجف آبادی، در پیامی که از سوی فرزند وی قرائت شد،‌ درباره شخصیت علمی، معنوی، اجتماعی و سیاسی این عالم پارسا و معلم اخلاق، گفت: آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی بقیه السلف علماء عظام و تربیت یافته اساتید اعلام هستند.

در ادامه این پیام آمده:

نجف آباد، شهر علم، ایمان و جهاد، همواره، عالمانی بزرگ و مردانی مؤمن و مجاهدانی با اخلاص را در دامان خود پرورش داده و از این جهت، تاریخی پرافتخار را برای خود به ثبت رسانیده است. بی شک یکی از این چهره های مبرز و درخشان، عالم پارسا و معلم اخلاق آیت الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی «دامت برکاته» می باشند که بقیه السلف علماء عظام و تربیت یافته اساتید اعلام و خود، بحمدالله عالمی مجاهد و شخصیتی متخلق و چهره ای مطرح در حوزه علمیه قم و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که عمر با برکت ایشان، یکسره در خدمت عالمانه و مخلصانه به اسلام و انقلاب اسلامی و ترویج دین و اخلاق و استوار ساختن عقائد و انگیزه های اهل ایمان سپری گشته است.

وجاهت علمی این عالم بزرگوار در کنار شخصیت متین و اخلاقی ایشان و روشن گری در مسائل گوناگون و روحیه اعتدال و انصاف در امور، باعث شده است تا همواره جایگاه ایشان چه در حوزه علمیه و چه در صحنه اجتماع و چه در میدان سیاست، جایگاهی برجسته و مقبول خاص و عام بوده باشد.

در کارنامه فعالیت های علمی و فرهنگی این عالم عامل، افزون بر استفاده مدید از محضر اعاظم حوزه های علمیه قم و اصفهان، هم نگارش آثار مفید و متعدد در حوزه فرهنگ اسلامی، خصوصاً اخلاق و تربیت و عقائد، چشم نواز است و هم تلاش های متکثر و متنوع تبلیغی در کشورهای مختلف جهان و مجامع گوناگون داخلی و بین المللی، به منظور تأمین نیازهای فرهنگی و ابلاغ پیام دین و ارائه چهره منور اسلام به شکل پرشماری جلوه گر است و از این حیث این شخصیت فرهیخته را باید به مصداق آیه شریفه «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا» یکی از اسوه های مبرز و با اخلاص تبلیغ در عرصه دین و معارف والای اسلامی نیز به شمار آورد.

ارتباط مستمر ایشان با توده های مردم و روحیه مردم داری و حضور فروتنانه در اجتماع و معاشرت بی آلایش این عالم زاهد با طبقات مختلف، پیوسته یکی از نقاط برجسته منش و روش اخلاقی این معلم اخلاق و مایه استوار ساختن اعتقاد مردم و ترویج ادب و اخلاق در جامعه اسلامی بوده است.

در صحنه سیاست نیز، ایشان در زمره سابقون اولون از مجاهدان راه حق و از اولین پیوستگان به صف یاران ثابت قدم امام راحل عظیم الشأن «قدس سره الشریف» بوده و پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز نقش ایشان در جای جای تصمیم گیری های مهم درون نظام جمهوری اسلامی، نقشی برجسته ولی بی هیاهو و بی هیچ ادعا بوده است.

حضور عالمانه و با وقار ایشان در مناصب بسیار با اهمیت کشور از مجلس خبرنگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام گرفته تا شورای بازنگری قانون اساسی و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم – که ایشان خود یکی از اولین پایه گذاران آن جامعه و نیز در برهه هایی، ریاست آن را عهده دار بوده اند – و نیز نهاد امامت جمعه شهر مقدس قم، همه و همه حضوری متین و اخلاقی و از سر اخلاص و انجام وظیفه و توأم با فکری روشن، و آمیخته با مدارا و گفتگو، و همراه با جانبداری از ارزش های متعالی دینی و دفاع از حقوق ملت و نصیحت و خیرخواهی متولیان و متصدیان امور و نقد نابسامانی های اجتماعی، و بالاخره سرشار از تأیید و تقویت اصول و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده است و انصافاً چنین حضور عالمانه ای در عرصه سیاست و از دست ندادن التزام به دین و اخلاق مداری در این صحنه خطیر، نیاز امروز همه سیاستمداران و فعالان در میدان پرخطر و لغزنده سیاست در کشور ماست.

اینها و بسی دیگر فضائل برجسته، از شخصیت حضرت آیت الله آقای امینی «دامت برکاته» نمونه ای ساخته است که همه ما بدان افتخار می کنیم.

از خداوند سبحان برای این عالم پارسا و متخلق، طول عمر با برکت و دوام سلامت و نشاط روزافزون در خدمت به اسلام و مسلمین مسألت می کنم و از همه متصدیان برپایی این آیین گرامی، خصوصاً امام جمعه محترم نجف آباد و نیز از مشارکت کنندگان و میهمانان عزیز، تشکر و قدردانی می نمایم./1306/پ202/ب1

والسلام علیه و علیکم و رحمه الله و برکاته.

حسین المظاهری

24/ ذی القعده / 1438

26 / مرداد / 1396

ارسال نظرات