۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۵۱۸۸۸۴
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

تحول در علوم انسانی نیازمند فعالیت افراد متخصص و متدین است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه در راستای ایجاد تحول در علوم انسانی بیش از هر چیز به وجود افراد متخصص و متعهد نیازمند هستیم، گفت: افرادی که ر مراکز دانشگاهی، مراکزی که علوم غربی به کار برده شده است، تحصیل کردند نمی توانند در تحقق علومی بر پایه منابع دینی نقش آفرین باشند.
علوم انسانی

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: برای ایجاد تحول در علوم انسانی ابتدا باید در دولت اسلامی افرادی که اهل فکر و نظریه پردازی هستند، نسبت به قوانین اسلامی آشنایی کامل داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت وجود نیروهایی انقلابی و آشنا به علوم انسانی افزود: این افراد باید با فقه و مبانی اسلامی آشنایی داشته باشند تا بتوانند علوم انسانی را از دل قوانین اسلام استخراج کنند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به کوتاهی در تحول علوم انسانی خاطرنشان کرد: امروزه در زمینه علومی همچون علم جامعه شناسی، علوم سیاسی و روانشناسی غفلت فراوانی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تحول و بازنگری در علوم انسانی باید متخصصان و افرادی که تعهد لازم در این زمینه دارند وارد کار شوند.

حجت الاسلام شمسی فر اظهار داشت: تحول در علوم انسانی نیازمند همکاری لازم متخصصان و صاحبان فکر و اندیشه با حوزه است، در سایه تعامل اندیشمندان با حوزه می توان در تحقق علوم انسانی گام برداشت.

وی در ادامه همکاری حوزه و دانشگاه را مهم خواند و ادامه داد: حوزه و دانشگاه این دو نهاد اثرگذار در حوزه علوم انسانی باید دست به دست هم دهند تا منابع لازم را بر اساس آموزه های دینی استخراج کنند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد اظهار داشت: برای تحول در علوم انسانی باید از علوم غربی فاصله گرفت و منابعی که از علوم غربی قابل استفاده می باشد و مفید است در علوم انسانی بر پایه منابع دینی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اساتید امروز ما در مراکز دانشگاهی تحصیل کردند که از علوم غربی استفاده شده است، تصریح کرد: این اساتید نمی توانند نقش مؤثری در تحقق علوم انسانی داشته باشند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات